Rookie Geplaatst: 6 september 2024 Geplaatst: 6 september 2024 (aangepast) 😄 Nou vooruit, vanavond ga ik stamppot palmkool eten. Toevoeging: Hoe lang moet palmkool eigenlijk koken? Langer dan boerenkool? Het zijn zulke dikke bladeren. 6 september 2024 aangepast door Rookie Quote
Arja Geplaatst: 6 september 2024 Geplaatst: 6 september 2024 (aangepast) Hangt er vanaf wat je lekker vindt. Mijn groentenbijbel (aanrader!) zegt dat heel fijn snijden en 2 á 3 minuten stomen of blancheren al voldoende is. Of aardappelen afgieten over de fijngesneden bladeren, door de aardappelpuree mengen en 2 minuten laten staan. Maar je kunt het ook 20 tot 30 minuten koken. Eventueel eerst een half uur weken in gezouten water is ook een optie, lees ik hier. 6 september 2024 aangepast door Arja 2 Quote
Mellie Geplaatst: 6 september 2024 Geplaatst: 6 september 2024 @rookie geen idee, tot het zacht is lijkt me?! Andijvie doe ik altijd rauw en palmkool bak ik altijd. Ik heb kippenbouillon gemaakt. Paar uur laten trekken. Vel en kraakbeen en andere onappetijtelijke stukjes aan de kippen gegeven. Van de rest groentesoep met kip. Prachtige, goudgele bouillon met 1 stengel taaie bleekselderij uet. Moet kunnen in soep en verder alleen maggi en selderijblad. Lichtgroen is selderij. Donkergroen is maggi. Deze tomaat ananas noire vond ik net een schilderij zo mooi. Smaakte erg lekker. 5 Quote
Arja Geplaatst: 6 september 2024 Geplaatst: 6 september 2024 Wat wij vandaag NIET eten zijn deze rakkers. Peren die al niet echt lekker zijn kun je ook niet lekker maken met suiker, kaneel, kruiden en specerijen. Jammer, ze zien er zo gezellig uit. Gelukkig waren ze gratis. En nu zijn ze compost. 2 Quote
Gitta Geplaatst: 6 september 2024 Geplaatst: 6 september 2024 (aangepast) Wij eten vanavond stampot met salanova bindsla uet. 6 september 2024 aangepast door Gitta Afbeelding toegevoegd 5 Quote
Dahli Geplaatst: 6 september 2024 Geplaatst: 6 september 2024 @Mellie je soep ziet er heerlijk uit! Was dit 1 van je eigen kippen? Lijkt me namelijk lastig, je hecht toch, zeker aan kippen. En dat de restanten dan terug gaan naar de oude ‘maten’… 😳. Zal wel niet 🙂. 1 Quote
woldistel Geplaatst: 7 september 2024 Geplaatst: 7 september 2024 @Arja hoezo niet lekker? Te vroeg geoogst? Verkeerde soort? 🤨 Quote
appelvrouw Geplaatst: 7 september 2024 Geplaatst: 7 september 2024 Gewoon niet lekker? Niet de bedoeling om gestoofd te worden en misschien al melig of bruin van binnen..peer is een lastig product. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Gitta Geplaatst: 7 september 2024 Geplaatst: 7 september 2024 Wij hebben vanavond de gisteren geoogste boterbonen gegeten, samen met gebakken uitje en peper, zout en nootmuskaat. Verder nog gekookte aardappelen en rundervinken erbij. De pannen zijn leeg, dus het smaakte goed. Quote
Arja Geplaatst: 7 september 2024 Geplaatst: 7 september 2024 Niet lekker: smaakt niet naar peer. Melig. Muf. Ik denk dat het gewoon geen goede stoofpeer is. Quote
appelvrouw Geplaatst: 7 september 2024 Geplaatst: 7 september 2024 Jammer! Wij eten een lekker soepje met pompoen uit Geesteren en tomaat en paprika van Jorieke haar tuin en valappels ook van Jorieke gekregen en dus appelmoes toe! 3 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Mellie Geplaatst: 7 september 2024 Geplaatst: 7 september 2024 @dahli gekochte kip pokpokkkkk 1 Quote
Amarinde Geplaatst: 9 september 2024 Geplaatst: 9 september 2024 Biet en aardappeltjes uet, met gebakken spekjes en ui. Als kind was ik nooit zo'n fan van bietjes, maar nu ik ze zelf in de tuin groei, raak ik er steeds meer gecharmeerd van😄. 2 Quote
Vrouwholle Geplaatst: 9 september 2024 Geplaatst: 9 september 2024 (aangepast) Mijn NZ spinazie moest nodig weer eens geoogst dus werd het risotto met gebakken ui, knoflook, champignons, paprika voor het kleurtje. O ja ik verwerkte er nog een restje spek in want getrouwd met een slager😊 Op het brod nog bestrooid met wat parmezaan😋 10 september 2024 aangepast door Vrouwholle Type fout 3 Quote
Petrasmoestuin Geplaatst: 10 september 2024 Geplaatst: 10 september 2024 Op 30-8-2024 om 17:29, appelvrouw zei: Die olijf dingen heb ik er zo bijgedaan, ik ken ze niet, heb ze nog nooit gegeten. Misschien zorgt het niks. Olijfkomkommer? Ik heb nu een plant, maar geen vruchten eraan, jammer. Quote
appelvrouw Geplaatst: 10 september 2024 Geplaatst: 10 september 2024 Jammer Petra. wij aten heerlijke aardappelpuree, rode kool met 1 appel en eitjes, alles uit de gulle tuin van JJ😉 1 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Vrouwholle Geplaatst: 10 september 2024 Geplaatst: 10 september 2024 Ik had erg veel eitjes van mijn kippen dame’s dus werd het vandaag een frittata met van allerlei kleine beetjes oogst uit de bakken.. paar boontjes.. allerlei kruiden ..mislukte brocoletto .. snijbiet vooral steeltjes omdat die schattige musjes het blad al grotendeels opgegeten hadden…mooie frisse zuring.. Kaapse knoflook blad en bloemsteel met de bloemetjes voor het mooi😍 voor mezelf dan wel want mijn lief wil geen bloemetjes op zijn eten 😊🌱👩🍳🌱🐓🌱🌸🌱 4 Quote
Gitta Geplaatst: 11 september 2024 Geplaatst: 11 september 2024 Lekker Vrouwholle. Wij eten vanavond de rode bieten uit de tuin van mijn moeder, met knoflook uet en een uitje. Nog wat tijm en oregano uet. Ja, ik heb sinds vandaag ook oregano. Die heb ik vandaag opgehaald bij iemand hier in Apeldoorn die genoeg in de tuin had. Erg blij mee. 3 Quote
Vrouwholle Geplaatst: 11 september 2024 Geplaatst: 11 september 2024 Klinkt heerlijk Githa😋 Wat fijn dat jij nu ook oregano hebt die bloeit ook zo mooi en zaait zich bij mij fijn uit ..😊 Eet smakelijk alvast voor vanavond!😊 1 Quote
Petrasmoestuin Geplaatst: 11 september 2024 Geplaatst: 11 september 2024 19 uren geleden, Vrouwholle zei: want mijn lief wil geen bloemetjes op zijn eten Ziet er weer goed uit! Mijn man eet ook geen bloemen. 1 Quote
appelvrouw Geplaatst: 11 september 2024 Geplaatst: 11 september 2024 Ha Petra je kunt ook een klein stukje quoten van het bericht van Vrouwholle waar je op reageert, het is niet nodig het hele stuk weer opnieuw te plaatsen. Bv zo: 12 minuten geleden, Petrasmoestuin zei: eet ook geen bloemen. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 11 september 2024 Geplaatst: 11 september 2024 Haha ik had haar quote al ingekort, toen zag ik jouw bericht pas Appelvrouw 1 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Petrasmoestuin Geplaatst: 11 september 2024 Geplaatst: 11 september 2024 2 uren geleden, appelvrouw zei: Ha Petra je kunt ook een klein stukje quoten van het bericht van Vrouwholle waar je op reageert, het is niet nodig het hele stuk weer opnieuw te plaatsen. Bv zo: Sorry, maar ik begrijp nog steeds niet hoe ik het moet doen. Ik druk op quote om te antwoorden. Moet ik dan andere tekst weghalen waar ik niet op reageer? Staat het ergens uitgelegd? Sorry, ik heb weinig tijd en ik weet nog niet hoe alles werkt. Quote
Arja Geplaatst: 11 september 2024 Geplaatst: 11 september 2024 (aangepast) Je kunt het tekstgedeelte wat je wilt quoten met je muis selecteren en dan klikken op quote. Dan verschijnt alleen die tekst als quote, en niet het hele bericht. edit: Dit is hoe het op mijn phone werkt, pc of laptop weet ik niet. 11 september 2024 aangepast door Arja 2 Quote
Jorieke123 Geplaatst: 11 september 2024 Geplaatst: 11 september 2024 Quoten is vaak niet nodig, zeker niet als het een actief gesprek is over en weer, waarbij voor alle lezers duidelijk is dat je op dat bericht reageert. Wil je toch iemand quoten, dan kan je die quote vaak enorm inkorten door bijvoorbeeld alleen al de hele rits met foto's weg te halen uit dat quote-vak. En eventueel ook wat van de tekst, zodat je alleen het zinnetje overhoudt waar jouw reactie op komt. Wat ook kan, maar ik weet niet of je op een 'echte' computer werkt, of op je telefoon. Maar dat is: met je muis een zin selecteren in iemands bericht. Dan komt er al een uhm, balonnetje tevoorschijn met "selectie quoten", en daar klik je dan op. Dan verschijnt dat stukje tekst als quote in je nieuwe bericht en dan typ je nog je antwoord of reactie. Probeer het maar eens 3 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.