Ga naar inhoud

Wat heb je net gegeten, of ga je nog eten (uit eigen tuin) 2024

Featured Replies

Geplaatst:

Gisteren een oven schotel met gestoofde prei, aardappelpuree( met plantaardige room) en een heule grote appel..en bovenop wat plakjes ontbijtspek. . T was erg lekker veel verschillende smaakjes in een schotel

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Roerbakje van paprika, peper en paksoi uet, met rijst en een komkommersalade uet.

Geplaatst:

Een soort van hollands pannetje maar dan zonder pakjes en zakjes, met prei, knoflook en boontjes uet. Champignons en kip uit de winkel. 

Geplaatst:

Paksoi geroerbakt, samen met de bosuitjes en 2 teentjes knoflook uet. Heerlijk! 

Geplaatst:

Eergisteren pannenkoeken met roti en Zelhemse top eieren.

Gisteren andijviestamppot, vanmiddag broodjes andijviestamppot en vanavond restje pannenkoek met saus en kaas uit de oven en tomatensoep met Zelhems passata van tomaat en paprika met extra paprika en prei kwam uit de winkel. 

IMG_3862.thumb.jpeg.e46be761850fcf33346439ac03b619c0.jpeg

aangepast door appelvrouw

Geplaatst:

Pompoen uet verwerkt in ovenschotel met knolselderij, appel, spruitjes, aardappel.

Geplaatst:

Gisteravond Kip Piri Piri gegeten met boontjes, ui en paprika uet :)

Geplaatst:

Zojuist sla soep gegeten, met salanova Batavia pluksla, knoflook, een bosuitje en verse oregano uet. 

Vanmiddag een broodje kaas met pesto en tomaten uet. De pesto is vers gemaakt met basilicum uet.

20240926_170655.jpg

20240926_174622.jpg

Geplaatst:

Rosbief met aardappeltjes gestoofde koolrabi en gebakken stropharia’s😋

Geplaatst:

Vandaag de tomatensoep voor morgen voorbereid.

Een ovenschaal gevuld met allerlei laatste tomaten met ui, ongeschilde knoflook tenen, veel tijm, rozemarijn, oregano, 

3 zoete pepers in stukjes,

ahorn siroop erover gedruppeld maar schepje suiker kan ook.

Besprenkeld met olijfolie en in een oven op 200gr tot de tomaten zwarte randjes hebben. Bij mij duurde dat een uur. Die geur!!😍

In die tijd kon ik fijn iets anders doen. 

De knoflooktenen puntje eraf geknipt en de inmiddels zoete knoflook puree eruit geknepen.
De plaat vol in hoge maatbeker gedaan met met de staafmixer tot bijna dikke puree geblend. 
deksel erop en in de koelkast tot morgen.😊

Roosteren maakt de smaak van de tomaten zoveel intenser dan koken vind ik.😋

IMG_2572.jpeg

IMG_2583.jpeg

IMG_2584.jpeg

IMG_2585.jpeg

Geplaatst:

Groentekoekjes. Met courgette, wortels, knoflook en tijm uet. De eieren kwamen bij mijn moeder vandaan, die heeft kippen. De ui, peper en zout uit de supermarkt. 

20240928_174351.jpg

20240928_174402.jpg

20240928_182230.jpg

Geplaatst:
Op 1-7-2024 om 15:52, Mellie zei:

Oooo ik ben nou al aan het smullen! Gevulde druivenbladeren uit de tuin.........

Oja, is weer tijd om te oogsten, volgende poging. De vorige pluk is niet in het zout belandt. Dus was ff zoeken maar je wijnbladinmaakrecept gevonden. Dacht die even naar boven te moeten halen. Wel verkeerde topic, maar hoop dat me dat wordt vergeven.

En @Mellie, had je die vulling van de dolma's toen ook ergens geplaatst?

Geplaatst:

Tomatensoep met balletjes van eigen tomaten en kruiden gegeten was weer heerlijk😋

Ik had nog vocht van in de oven gebakken kip in de koelkast…. Het vet ervanaf en het gegeleerde vocht gebruikt als bouillon voor de tomatensoep…. Bezinksel en vet weggedaan.

Aangevuld met de Tom.saus die ik gister al maakte. Spagetti in stukjes erin en vers gedraaide balletjes.

Topping van opal basilicum en bieslook en klein gesneden tomaatjes uet. 😋😋😋

IMG_2599.jpeg

IMG_2601.jpeg

Geplaatst:

@erny je bent rijkelijk te laat met oogsten! Zonde. Het blad is nu veel te taai. Groot en dik, geen aanrader. Bij mij is het ook al herfstig geel aan het worden. Maar al is het wel groen: niet doen! Je moet in juni en juli plukken. Jong blad wat je in juni en juli hebt geplukt, kan nog in augustus. Maar dan moet je al goed selectief te werk gaan. Je kan een pot gepekelde bladeren kopen. Dat zal een stuk beter smaken dan wat je nu nog hebt.

Geplaatst:

Haha @Mellie , ik zie nu dat je me in dat topic hetzelfde vertelde toen ik op 25 september vorig jaar hetzelfde wilde doen. 🤣

Komt waarschijnlijk omdat de druiven niet in mijn tuin groeien maar in buurtuin waar ik straks de rijpe druifjes mag plukken. En dus ook toegang heb tot de bladeren. :wink:

Geplaatst:

Ik weet het nog niet precies, maar het wordt waarschijnlijk vanavond iets met deze geweldige courgette die ik gisteren uit Zelhem meenam 😆😆😆

PXL_20240929_1101237152.thumb.jpg.768c61db6d6e32882d5801b4d5bb60e1.jpg

Geplaatst:

Dat het je wel mogelijk bekomen!

Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”

Geplaatst:

Benieuwd! Ik heb er ook zoeen gekregen en ben benieuwd naar jouw kookkunst met deze groene slang.

Geplaatst:

Een gemengde sla, met salanova eikenbladsla, knoflook bieslook en rode paprika uet. De zilver uitjes en augurken komen uit de supermarkt. 

20240929_164115.jpg

Geplaatst:

Maakt er iemand wel eens zilver uitjes eigenlijk?

Hier staat appelmoes op het vuur van gekregen valmoesappels en eigen appelsap. Ook een uitgeperste mandarijn en kaneel erbij. 
Verder uit de oven zoete aardappels👍 met courgette en zalm.

Geplaatst:
13 minutes ago, appelvrouw said:

Maakt er iemand wel eens zilver uitjes eigenlijk?

Ja, heb ik een paar jaar geleden gedaan. Ik vond ze erg lekker, zuur, knapperig. 

Geplaatst:
5 hours ago, appelvrouw said:

Benieuwd! Ik heb er ook zoeen gekregen en ben benieuwd naar jouw kookkunst met deze groene slang.

Het werd iets met paprika en knoflook en de helft van die slang dus. Daarnaast rijst en heel kort gebakken biefstukreepjes, en manlief had een groen sausje gemaakt met mierikswortel. 

PXL_20240929_164749234.jpg

Geplaatst:

Ok! Gestoofd, gebakken die brokjes slang? Graag meer info😉😎. Ik ben ook wel benieuwd naar de groene saus van manlief!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic