Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Wat heb je net gegeten, of ga je nog eten (uit eigen tuin) 2024

Featured Replies

Geplaatst:

@dashbro dat klinkt heerlijk!

Ik eet straks mixgroenten uit de vriezer. Ik probeer hem leger te eten toen ik vorige week Turkse worstjes uit 2016 tegen kwam… dussss

Anyways. Eergisteren Turkse Bonenstoof gemaakt met halve kilo vriezertomaten en halve kilo vriezerpaprila. Heerlijk, smaakte erg naar zomer!

Gisteren courgettesoep met al gehakte courgette en peper. Was kant en klaar. Hoefde alleen maar water bij of iets extra naar keuze. Dat was daslook en een prei uet. Na het blenden was het goed mis. Dat kleine pepertje heeft er voor gezorgd dat de soep oneetbaar was [emoji33][emoji1787][emoji1787][emoji1787]. Zó pittig! Het was eigenlijk best lollig. Alleen zonde van alle daslook wat er in ging… nou ja. En de courgettes.

Vandaag een simpele wokmaaltijd. Zelfs het hakwerk is al gedaan voor het de vriezer in ging. Straks nog wat vers spul uit de groentela erbij.

Ow ja. En een salade du jardin.
(En ik heb alle aardbeien opgegeten. Sssssttt, mondje dicht!)

Geplaatst:

@Mellie, ik gebruikte slechts biquinho, dus mij is de hitte bespaard gebleven.. Soms met een noodle "teriyaki" schiet ik uit met mijn sambal, en dan slaan me ook de vlammen uit.. 

Zonde van de soep, verdunnen haalt vaak de rest onderuit, en tegen een hoop peper soorten is niet aan te lengen. Maar mooi dat je erom kon lachen.

Vind het persoonlijk heerlijk om makkelijke gerechten op te peppen..

Net nog (00:45) een mix gemaakt van tartaar, kappertjes, grana padano, verse oregan, tijm en pijnboompitten. Een beetje zout en peper, en wat MSG als smaakversterker om de onderliggende tonen wat meer naar boven te trekken. Dat staat nu lekker te koelen/trekken in de koelkast- morgen op een olijf/oregano cracker tussen de middag. Heb nog 2 a 3 aanhangers vol klimop te verwijderen, en dan nog de stammen ervan.. Dan is een lekkere hap tussendoor heerlijk. Kan ook zonder de MSG en met minder zout, maar een beetje electrolyten kan geen kwaad..

Geplaatst:

Ik heb nog nooit zo veel aardbeien als dit jaar gegeten… zo groot en sappig. Is al die regen toch nog ergens goed voor.

Geplaatst:

@Mellie Ook hier echt elke dag aardbeien, heerlijk zoet

Geplaatst:

Mmmm lekker! Vandaag heb ik dit overgelaten voor de kinderen.

7ba27093c404279fc6cceb812eb25571.jpg

De andere helft lekker zelf opgegeten. 4 aardbeien aan de kippen waar de pissebedden aan zaten te knagen. Meer last van aardbei etende pissebedden dan slakken trouwens. Die eten de rest op. Geen plek voor een toetje.

Vanavond pizza’s met eigen tomatensaus, kruiden, salade du jardin en een groot glas vlierbloesem limo

Geplaatst:

chili sin Carne... diverse bonen, ui, peper, knoflook uet, alsook de tomaten ( ingemaakt dat dan weer wel) eigen sambal, 

Lekker voor 2 dagen

Geplaatst:

eindelijk de eerste aardbeien, alle nattigheid had ze geen goed gedaan. Smaak ook vrij matig. 

Tegen de peultjes valt niet op te eten, de kinderen beginnen al te klagen 😆

IMG_9448.jpeg

aangepast door Marinke

Geplaatst:

Lunch 

20240602_121526.thumb.jpg.63cc771420953d815975e12ee22541a3.jpg

Geplaatst:

Heel veel aardbeien en eitjes met sloai.

Geplaatst:

Mosterdbladsalade, met heel veel bladmosterd.. En een halve zak Croky bolognese, maar dat telt niet geloof ik😅

Geplaatst:

Ik zeg sla. Man beweert dat het andijvie is. Benieuwd of we het hier nog over eens worden vandaag 😆

Geplaatst:
Ik zeg sla. Man beweert dat het andijvie is. Benieuwd of we het hier nog over eens worden vandaag [emoji38]
Als je een foto plaatst, mogen wij dan mee kibbelen?

Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”

Geplaatst:

Tuurlijk 😆

PXL_20240610_162843008.thumb.jpg.900fe31e85c8f5b83b2488cc78d4f654.jpg

Ik kijk straks even in mijn schriftje of ik nog aanwijzingen kan vinden. Ik weet dat ik in die hoek een paar rijen sla en andijvie en raapstelen gezaaid heb. Sommige soorten kwamen niet op, toen iets anders gezaaid, je snapt m al, overzicht kwijt.

Geplaatst:

De eerste (gepofte) bieten (twee weken terug al geoogst) op een bed van eigen sla. Lekkere bol burrata in het midden, pijnboompitjes, olijfolie uit Puglia en goede balsamico. Maaltijdsalade waar ik de hele avond op kan teren. 😊 Simpel, maar verrukkelijk en helemaal in stijl van de Italiaanse keuken. Paar ingrediënten in een pure vorm en genieten maar. 

E6086F40-A31D-40EF-B6DF-9DC28A701F74.jpeg

Geplaatst:

In de oven gestoofde vis op een bedje van plukverse sla van Jorieke zelfs thuisbezorgd gekregen en met kleine tomaatjes waarvan een groot deel uit de winkel. 
Vanmiddag de laatste boterham met jam van @Arja, even een compliment Arja voor jouw rabarber blauwe bessenjam. Heerlijk! Weet je de verhouding bes/rabarber/suiker nog? 

aangepast door appelvrouw

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:
1 hour ago, appelvrouw said:

rabarber blauwe bessenjam. Heerlijk! Weet je de verhouding bes/rabarber/suiker nog? 

Oef, even denken. Volgens mij wat op het pak staat. Pak is Jumbo huismerk, 1 kg fruit op 1 kg suiker. Fruit is half bes, half rabarber. Alles ongeveer, ik wil ook wel eens 100 g meer fruit erin kiepen als het zo uitkomt. 

Blij dat je het zo lekker vindt! Hier geniet manlief momenteel van de kaki/sinaasappeljam van @Goldfish en/of @Mevrouw Groen

En helemaal terug om topic, wij aten doperwtjes uet die in de zelfgemaakte (maar ingrediënten uit de winkel) bolognesesaus zwommen. Zag er vrolijk uit met die groene rakkers. 

aangepast door Arja

Geplaatst:
Tuurlijk [emoji38]
PXL_20240610_162843008.thumb.jpg.900fe31e85c8f5b83b2488cc78d4f654.jpg

Hmmm…. Dit zou best andijvie kunnen zijn want het blad oogt wel wat dikker. Maar Turkse sla en een grote little gem kan ook dikker blad hebben. Ik zou het moeten proeven [emoji14] maar ik had gisteren een blaadje sla die zo bitter was, dat dat best andijvie kon zijn qua smaak.

Wij aten gisteren heel veel sla, dille en pepermunt uet bij de gekochte döner en pitabroodjes. Was heerlijk.
Geplaatst:

We weten het nog steeds niet. Bitterder dan sla, maar niet zo bitter als andijvie? Voorlopig noemen we het andijvie, want het gaat door de stamppot.

Vandaag spinazie uet geroerbakt met knoflook uet en ui en kruiden en rijst en gebakken ei. 

Geplaatst:

Misschien groenlof of een dergelijke sla? Suikerbrood?
we aten een heerlijke salade én tortellini met verse kruiden.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:
Op 11-6-2024 om 23:06, Arja zei:

Hier geniet manlief momenteel van de kaki/sinaasappeljam van @Goldfish en/of @Mevrouw Groen

Leuk!! Lekker is die hè?!

Vorige week hadden we nog een kleine proeverij van zelfgemaakte jams, gelei en chutney en daar scoorde die ook goed.

Net als de gelei van sierkwee met limoen en szechuanpeper…

Alles pleit voor nog meer maken komende oogst…

@Goldfish 🥰

Geplaatst:

Wij aten vandaag zelfgebakken brood met daslookboter van onze eigen daslook bij versgemaakte tomaten/paprikasoep (helaas van gekochte groenten maar niet minder lekker). Heerlijk! De daslookpasta is wel al bijna op…

Geplaatst:

Doperwtjes van de contactgrill. Met een eitje en uitje van de winkel. En patatten.

IMG_20240616_182928847.thumb.jpg.d4bdf708ac6b019333a79ea39fd12200.jpg

Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.

Geplaatst:

Andijviestamppot, waarvan de andijvie en lente ui uet en de appels uit de tuin van een vriendin. 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.