sammetje Posted March 29, 2012 Share Posted March 29, 2012 Ik heb een stuk in de tuin waar riet staat maar ook fruitbomen.MIjn idee is om het stuk waar riet groeit te bedekken met zwart folie (waar koop ik dat trouwens ) en dan afdekken, voor het gezicht, met houtsnippers. En het gedeelte waar geen riet groeit maar wel veel onkruid, met worteldoek en daar pompoenen op te zetten. Kan dat wel voor de fruitboompjes, hoeveel ruimte moet ik dan vrij houden rond de stam, zodat ze geen vocht te kort komen? Alvast bedankt! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansm Posted March 29, 2012 Share Posted March 29, 2012 Worteldoek is toch poreus daar blijft geen water op staan, tenminste niet action kwaliteit Quote Players only love you when they're playing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sammetje Posted March 29, 2012 Author Share Posted March 29, 2012 Dat had ik inderdaad begrepen Het ging om het stuk wat ik met plastic wil afdekken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansm Posted March 29, 2012 Share Posted March 29, 2012 Wat is dat voor een riet kun je dit niet beter verwijderen ?Je kunt dan flink karton neerleggen met daarop je houtsnippers. Quote Players only love you when they're playing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted March 29, 2012 Share Posted March 29, 2012 Riet kort onder grondniveau wegschoffelen oid, verwijderen zover dat kan , zonder de vruchtbomen te na te komen. Afdekken met worteldoek, eventueel in 2 lagen. Hoe dan ook , zo, dat er toch nog vocht doorheen kan , voor de vruchtbomen. Zeil lijkt me niet goed voor de vruchtbomen.Ligt een beetje aan het type riet wat opkomt. Maar riet is geen bamboe hoor. Ik denk dat worteldoek afdoende moet kunnen zijn. Afdekken met houtsnipperslaag kan daarboven op eventueel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sammetje Posted March 30, 2012 Author Share Posted March 30, 2012 Bedankt voor het meedenken. Worteldoek wordt het, dubbele laag en houtsnippers laat ik voor wat het is en laat pompoenen de boel overwoekeren Houtsnipper-tijd is geloof ik een beetje geweest en geen zin om ervoor te betalen.Ik leg het doek aan de randen vast met een paar stenen. Groetjes! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansm Posted March 30, 2012 Share Posted March 30, 2012 oke ja dat moet je zelf besluiten maar mooi vindt ik gronddoek nooit, wat wil je eigenlijk ermee voorkomen of bereiken ?Pompoen groeid toch overal dwars overheen ook zonder grondoek, maar dat gronddoek ligt dan wel eerst heel lang zo in de tuin voor dat zover is, ik vermoed dat je niet wilt wieden maar denk niet dat je met gronddoek dat mooi oplost, dan zie ik zelf liever riet staan. Quote Players only love you when they're playing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thea Posted March 30, 2012 Share Posted March 30, 2012 Wij hebben ook riet ,als je regelmatig weg haald dan verdwijnt het.het water gaat in de stengel zitten en verrot.Met de Flimo handig weg te halen en dan laten liggen. Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts