Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Nog een nieuwe :)


Zonta

Aanbevolen berichten

Hoihoi!

 

Na een paar jaar hier stiekem meelezen, vond ik het wel tijd om me eens voor te stellen ;) .  De afgelopen jaren heb ik al heel veel gehad aan alle topics hier - echt ongelovelijk inspirerend - en ik heb zin om af en toe mee te praten of stekjes/zaden te delen als ik dat kan ☺️

 

Iets over mij/ons: mijn 'naam' is Zonta. Ik ben 35 jaar oud en mijn vriendin en ik zijn afgelopen zomer komen wonen in een buitenwijk in de Betuwe. Na jaren fanatiek vensterbank & balkontuineren in de grote stad hebben we nu ineens 100+ vierkante meters om op te los te gaan! Absoluut heerlijk. 

Ik ben een beetje een duurzaamheid fanaticus/hobbyist en daag mezelf graag uit door alles zonder kunstmest of bestrijdingsmiddelen te doen en met gebruik van zo veel mogelijke natuurlijke en lokale/recycelde materialen. Daardoor gaan dingen soms wat traag, maar gelukkig is het een hobby (waar ik elke keer weer per ongeluk mijn halve zomer aan besteed, maar vooruit... 😅).

 

Afijn, de bessenhaag bij de voortuin is reeds in de maak (groei? 😅)  en een kiwibes, een druif, aardbeien, kruiden, artisjokken en twee vijgen zijn al in potten meegekomen met de verhuizing. In de schaduwdelen en rond de looppaden ben ik bezig gegaan met eetbare paddestoelen op houtsnippers en stammetjes; o.a. Oesterzwammen, bietenputzwam en een paar experimenten met enoki's, parassolzwam en inktzwam.

Zodra het weer het toelaat gaan er ook zeker weer tomaten, pepers en andere zomerse dingen komen, want daar zijn we allebei gek op.

 

Het zoeken is nog naar leuke platte nectarines/perziksoorten, een citrus (meyor lemon?) en misschien zelfs twee paw paws. Suggesties zeker welkom! 

 

Met groene groeten,

 

Zonta

 

ps: excuses voor het lange verhaal en geen foto's. Voeg ik graag alsnog toe als mensen dat leuk vinden ^^

  • Like 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

Welkom Zonta!

Wat heerlijk dat je nu al die ruimte hebt en jullie je naar hartelust kunnen uitleven. Heel veel
Plezier en foto’s zijn natuurlijk altijd welkom!

Groene groetjes en veel voorpret gewenst

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...