Ruderalis Geplaatst: 12 mei 2024 Geplaatst: 12 mei 2024 1 uur terug, Kevins Moestuin zei: @Ruderalis zier er netjes uit even een vraagje die van mij zijn ook al gesplit in 2 a 3 vertakkingen, maar vandaag naar de tunnel gebracht en gepoot, alleen nu zat ik zelf te denken klopt het dat ik nu beter nog even alle huidige bloempjes en knopjes weg kan halen zodat de plant energie stopt in wortelen, groter worden en dan daarna pas gaat produceren? 😇 Helemaal goed, je hebt je vraag goed beantwoord!😌😆 1 Quote
Ruderalis Geplaatst: 18 mei 2024 Geplaatst: 18 mei 2024 Heerlijk dat weer van de afgelopen dagen, de paprika planten doen het er goed op, 3 Marconi’s, 2 gele en 1 rode (middelste), 🫑😎 2 Quote
MSDG Geplaatst: 28 mei 2024 Geplaatst: 28 mei 2024 M’n twee oranje lunchbox plantjes hebben een snoeibeurt van familie slak gekregen. 🥲 De Marconi’s staan er nog prima bij, zit niet echt groei in door de lage temperaturen tot nu toe. Quote Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/
Kevins Moestuin Geplaatst: 31 mei 2024 Geplaatst: 31 mei 2024 @Ruderalis tot wanneer blijf jij bloemen verwijderen uit de marconi gold planten? Ik heb ze 3 dagen geleden namelijk nog weg geplukt sinds de planten nu pas +- 3 weken in de tunnel staan ze groeien nu wel heel gestaag en beginnen langzaam bossiger te worden de plant maakt nu ook bloemen heel laag op de stengel aan 😇💪 1 Quote
Ruderalis Geplaatst: 31 mei 2024 Geplaatst: 31 mei 2024 @Kevins Moestuin, ik laat ze vanaf nu gaan ik vind ze inmiddels groeiend goed opgang en zo snel gaat t toch niet! 1 Quote
Kevins Moestuin Geplaatst: 31 mei 2024 Geplaatst: 31 mei 2024 @Ruderalis dankjewel, dan ga ik vanaf nu ook geen bloemen meer plukken, kan namelijk niet wachten om straks heerlijk met deze marconis aan het kokkerellen te gaan😇 Quote
Kevins Moestuin Geplaatst: 2 juni 2024 Geplaatst: 2 juni 2024 Foto van de marconi gold planten in de tunnel😇 3 Quote
Ruderalis Geplaatst: 3 juni 2024 Geplaatst: 3 juni 2024 @Kevins Moestuin, dat gaat goed, mooie volle struikjes!👍 1 Quote
Ruderalis Geplaatst: 4 juni 2024 Geplaatst: 4 juni 2024 Helaas houdt de buitenkweek niet over met dit sombere weer! De kweek in de tunnel tent gaat wel lekker, alle paprika’s 🫑 bloeien en de eerste vruchten verschijnen al. Ik heb even ter vergelijking foto’s van de Marconi Golden van vorig jaar opgezocht, de foto is precies van vorig jaar 4 Juni, Marconi Golden 4 - Juni - ‘23, Marconi Golden 4 - Juni - ‘24 (vandaag), Dan de eerste vruchtjes, Marconi Golden rood, Candy Cane, Orange Horizon, Als laatste een overzicht van de tunnel tent, 😎🫑 6 Quote
Kevins Moestuin Geplaatst: 14 juni 2024 Geplaatst: 14 juni 2024 Wat ik toch heel bijzonder vindt is dat van alle planten in mijn kas, de paprika het minste moeite lijkt te hebben met de koudere temperaturen, hij groeit heel goed door en zet goed vruchten. 1 Quote
rorror Geplaatst: 14 juni 2024 Geplaatst: 14 juni 2024 2 uren geleden, Kevins Moestuin zei: Wat ik toch heel bijzonder vindt is dat van alle planten in mijn kas, de paprika het minste moeite lijkt te hebben met de koudere temperaturen, hij groeit heel goed door en zet goed vruchten. Hier buiten, zonder afdakje worden alle paprika's en pepers een beetje geel door de nattigheid. Niet zo'n hele goede start voor mijn seizoen. Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
Kevins Moestuin Geplaatst: 3 juli 2024 Geplaatst: 3 juli 2024 Enkele fotos van de marconi gold planten, zaad gekregen van @Ruderalis de planten staan er al zeg ik het zelf goed bij groeien mooi en ogen zeer gezond, de vrucht zetting is uitstekend en alle planten begin nu langzaam vol te hangen met vruchten. 5 Quote
Frans Geplaatst: 21 juli 2024 Geplaatst: 21 juli 2024 Helemaal tevreden over mijn paprika's. .. en al helemaal als je ziet hoe ze er 2 maanden geleden nog bij stonden. 9 Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Frans Geplaatst: 24 juli 2024 Geplaatst: 24 juli 2024 Te laat met opbinden .. .. wel al bruikbaar 2 Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Goudsbloempje2 Geplaatst: 27 juli 2024 Geplaatst: 27 juli 2024 Hier beginnen de eerste buiten paprika’s af te rijpen. Lijkt wel sneller te gaan als bij de tomaten… Kaboutermuts Popti Sweet banana Hier staat ook sweet banana op het kaartje maar dat klopt niet. Ik zal nog eens kijken of ik de soort kan achterhalen. en als het goed is is dit een Cayenne peper. 1 Quote
Mai Pensato Geplaatst: 27 juli 2024 Geplaatst: 27 juli 2024 2 uren geleden, Goudsbloempje2 zei: en als het goed is is dit een Cayenne peper. Denk het niet. Cayennepepers zijn dunner/slanker Quote gefascineerd door alles wat groeit en bloeit 3.000 m2 tuinplezier - siertuin - kasje - groenten - fruit moderne kweektechnieken - hydroponics https://www.instagram.com/maipensatogardening/
acpronk Geplaatst: 28 juli 2024 Geplaatst: 28 juli 2024 (aangepast) @Goudsbloempje2 de sweet banana wordt straks ook nog rood. De tweede is inderdaad iets anders. 28 juli 2024 aangepast door acpronk Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
rorror Geplaatst: 28 juli 2024 Geplaatst: 28 juli 2024 @Goudsbloempje2 Laat maar even weten hoe je de kaboutermuts vind smaken. Ik heb die van de week ook voor het eerst op. Smaakte goed, alleen vond ik hem wel wat dunwandig. Voor zoete peppers heb ik liever wat dikwandigere pepers. 1 Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
MSDG Geplaatst: 29 juli 2024 Geplaatst: 29 juli 2024 @rorrorkaboutermuts was bij mij ook dunwandig vorig jaar, dus heb ze gehalveerd en gevuld, toen was 't wel prima. Wel lekker zoet, maar om die dunwandigheid niet meer terug te vinden in m'n kas. 1 Quote Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/
Goudsbloempje2 Geplaatst: 29 juli 2024 Geplaatst: 29 juli 2024 On 7/27/2024 at 11:49 PM, Mai Pensato said: Denk het niet. Cayennepepers zijn dunner/slanker Ik twijfelde al. De zaden komen uit de bio zaden doos maar niet alle planten geven dezelfde vruchten. Ik zocht eerder al naar foto’s van cayenne op het forum, maar er lijkt veel variatie in te bestaan in de zaden die rond gaan. 1 Quote
Goudsbloempje2 Geplaatst: 29 juli 2024 Geplaatst: 29 juli 2024 On 7/28/2024 at 12:54 PM, acpronk said: @Goudsbloempje2 de sweet banana wordt straks ook nog rood. Je hebt helemaal gelijk. Vorig jaar heb ik ze steeds zo geoogst 🤣 maar dan zal ik nu geduldig afwachten Quote
Goudsbloempje2 Geplaatst: 29 juli 2024 Geplaatst: 29 juli 2024 22 hours ago, rorror said: @Goudsbloempje2 Laat maar even weten hoe je de kaboutermuts vind smaken. Mijn man heeft hem net bij de Thai curry gedaan dus ik denk dat dit geen goed proef exemplaar meer is. Er hangen er nog meer dus ik kom erop terug. 1 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.