Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Paprika 2024


woldistel

Aanbevolen berichten

Ik begin alvast het paprika topic voor 2024. Ik heb nog niks gezaaid en dat ga ik half februari doen samen met de aubergines. Ik moet ook nog kiezen welke ik dit jaar wil. In ieder geval Candy cane, Laylak, Pusztagold, Szegediner en Herzje. En Aconcagua en Dulce de España. Een aantal gaan in de kas, een aantal in pot en een paar in vollegrond.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag gezaaid: lunchbox orange, popti en Marconi golden. Dit jaar wat meer letten op voeding, zowel bij het opkweken als na het uitplanten. 
 

Bij het oppotten ga ik een nieuwe samengestelde mix gebruiken. 2 delen compost, 2 delen wormenmest en 1 deel kokos, aangevuld met wat perliet. 

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

 'king of the north"   dit weekend verspeend, de andere (o.a. gele puntpaprika)  ga ik komend weekend zaaien.

 

 

 

 

image.thumb.jpeg.ecc0fa98a44cc16a832a3aa5f648116c.jpegWhatsAppImage2024-02-05at21_06.19_9746a195.thumb.jpg.507603480c71c31947d40fb261c28412.jpg

 

tegelijkertijd verspeend met  Chili aurora en madamme Jeanette die op hetzelfde moment gezaaid waren. 

  • Like 8
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Ruderalis dat dacht ik weet zeker dat het met de opkomst wel goed komt zal even een update doen als ze straks verspeend zijn, vorig jaar begon ik begin januari al maar toen waren de planten binnen al zo groot al veel vertakkingen en bloemen erin die ik continue weg haalde dit jaar daarom maar 5 weken later begonnen😇

 

Foto is van vorig jaar op 23 maart waren het toen al zulke struiken en moest toen nog wachten tot half mei 🙈

Screenshot_20240212_185000_Gallery.jpg

aangepast door Kevins Moestuin
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Inmiddels zijn we hier ook begonnen om onze Paprika 🫑 zaden te ontkiemen en we richten ons dit jaar wat meer op de Paprika kweek.

 

We hebben inplaats van alleen de Golden Marconi’s nu 5 verschillende Paprika soorten, hopelijk zit er nog een topper tussen zoals de Golden Marconi!👌

 

de 5 soorten;

 

- Golden Marconi

- Red Marconi

- Orange Horizon

- Candi Cane

- Aconcagua ( reuze punt paprika )

 

😎🤞

  • Like 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier doen de marconi golds het al goed, had wel een fout gemaakt waardoor veel niet ontkiemd was, door gebrek aan tijd had ik een medium gebruikt van mijn vijgen een 60% peat en 40% perliet maar dit droogde echt heel snel uit, zelfs met een dome en 1-2x per dag water geven droogde sommige vakken nog uit dus snel overgepoot wat het wel gered had en heb nu 15 stuks die al hun eerste blaadjes hebben de rest is nog in shock vermoed ik🙈 het doel is zo 6 potten met 2 plantjes in elke pot en 3 potten met 1 plantje en mocht de rest toch gaan groeien 1 pot met 3 plantjes om straks te gaan vergelijken welke het best groeien en vooral het meest produceren in de tunnelkas. Maar de zaden zijn in iedergeval top dankjewel daarvoor @Ruderalis  

 

Ps: in 2 vakjes zit blauwe regen zaad en de 1e is al mooi omhoog gekomen 😇

20240304_093431.jpg

aangepast door Kevins Moestuin
  • Like 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

Goedemorgen, ik heb twee verschillende soorten paprika voorgezaaid, maar 1 soort is nauwelijks opgekomen. Heeft het zin om dat nu nog te zaaien? Ik zet ze straks in mijn kas. Of is dat echt te laat nu? Het gaat om de snack paprika Flynn

aangepast door Moestuinpassie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een foto van de marconi gold zaailingen, ik heb ze 3 dagen geleden opgepot naar p11 potten het zijn 11 potten, 9 ervan zitten 2 opgepotten zaailingen in de andere 2 potten zijn individuele opgepotten zaailingen.

 

Ik wil graag het verschil in groei en opbrengst zien, vorig jaar deed ik per 3 maar toen viel mij op dat er altijd een plant achterbleef in groei en vruchtvorming daarom dit jaar per 2 stuks om te proberen.

 

20240401_105312.jpg

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Moestuinpassie, gewoon proberen, doe ik ook. Mijn eerste zaai was helemaal mislukt, ergens in februari. Twee week geleden opnieuw gezaaid, staan er nu net boven met alleen nog maar kiemblad. Pepers idem, ik weet niet wat mis ging. Wordt het niks, dan koop ik planten medio mei. Ik wil toch wat in de kas hebben staan.

aangepast door HuubvG
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn hele bak met paprika en peper zaailingen is een paar weken geleden door de katten omgegooid. Alles lag door elkaar op de grond. Ik heb alles zo goed en zo kwaad als het ging weer in potjes gedaan en tot mijn verbazing komt het meeste nu toch op. Wat een taaie rakkers. En hoewel ik overal dus netjes labels bij had, weet ik nu van niets meer wat het is. De katten hadden ook de labels door de hele kamer gespeeld, ik vond ze dagen later nog terug. Ik zal dus nu maar alle plantjes houden, want weggeven als je niet weet wat het is, zelfs niet of het een peper of paprika is, is toch een beetje meh. We zullen dit seizoen dus heel veel paprika’s en pepers hebben. Ik kom hier tzt wel foto’s laten zien zodat jullie mee kunnen raden. Op dit moment ziet alles er hetzelfde uit 😬.

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 1-4-2024 om 08:49, Moestuinpassie zei:

Goedemorgen, ik heb twee verschillende soorten paprika voorgezaaid, maar 1 soort is nauwelijks opgekomen. Heeft het zin om dat nu nog te zaaien? Ik zet ze straks in mijn kas. Of is dat echt te laat nu? Het gaat om de snack paprika Flynn

Ik ben geen kenner maar ik zou het zeker proberen.  Wat heb je te verliezen? Als je ze in een pot zaait neemt het in de foliekas ook weinig ruimte in, zou met een snackpaprika moeten kunnen. 

  • Like 1

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier zijn we al bezig met dit mooie weer de Paprika’s overdag alvast wat af te harden, ze staan op dit moment al lekker overdag in de tunnel tent, alle 5 de soorten zijn al opgekomen en staan er goed bij.

 

De bak waar de paprika’s in komen te staan, het wordt een openlucht kweek, de bak is voorzien van verse bemeste tuin aarde,

IMG_0219.jpeg

 

De Paprika’s en een paar pepers in de tunnel tent,

IMG_0231.jpeg

IMG_0227.jpeg

  • Like 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag mijn paprikaplantjes verspeend.

 

paprika2024_2.thumb.JPG.0c4cf8a2f912b045eaaee08a95cd3181.JPG

 

paprika2024_1.thumb.JPG.719e03afbf6242639274083add44481b.JPG


7 stuks zijn bestemd voor de kas, 3 voor de vollegrond en 2 gaan er naar de buurvrouw.

  • Like 6

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag de Marconi Golden’s overgepot want ze gaan weer lekker, dit zijn zaailingen van mn eigen geoogste zaden dus dezelfde zaden als die ik hier gedeeld heb, ik verwacht dus meer succes verhalen.

 

Verder gaat de Orange Horizon ook zeer goed, dit is een soort waar ik heel benieuwd naar ben, het is een kleine oranje blok paprika!

 

De andere 3 soorten gaan iets langzamer maar staan er ook netjes bij, ik verwacht dus een mooi Paprika seizoen 🤞


De 5 verschillen de soortjes,

 

Marconi Golden 2x ( gele punt Paprika),

IMG_0253.jpeg

 

Orange Horizon ( oranje blok paprika),

IMG_0254.jpeg

 

Candy Cane ( gestreepte punt paprika),

IMG_0255.jpeg

 

Marconi Red ( rode punt paprika),

IMG_0256.jpeg

 

Aconcagua ( reuze punt paprika ),

IMG_0257.jpeg

 

😎🫑

  • Like 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...