Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Paprika 2024


woldistel

Aanbevolen berichten

1 hour ago, Kevins Moestuin said:

 

Tot nu toe een stuk minder actief op het forum omdat ik erg druk ben met de kleine,

Geniet ervan..het gaat zo snel.... oudste kleindochter is inmiddels 21 😏 Ik zeg altijd dat je kleinkinderen kunt zien hoe "oud" je bent, ook al wil je er niet aan...

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Marconi Golden;

 

Aangezien ik weet dat er best wat animo voor de MG op het forum was en is en ik op meerdere manieren zaad beschikbaar heb gemaakt even een globale handleiding,

 

De MG is een snel groeiende plant maar vrucht aanzet en af rijping gaat behoorlijk langzaam dus om dat goed voor elkaar te krijgen moet je op tijd beginnen ( eind februari ).

 

De plant doet het goed in de kas of openlucht ( kas heeft mijn voorkeur ), hij kan in grote pot of volle grond ( volle grond heeft mijn voorkeur ).

 

De plant heeft behoefte aan veel voeding maar pas vanaf dat de plant zo’n 40cm groot is en hij op zn laatste standplaats staat ( grootste pot of volle grond ) daarvoor als zaailing doet ie het prima op de voeding die in je gebruikte grond aanwezig is, mocht ie te licht worden van kleur kun je een keer voeding geven ( groei voeding, vis emulsie of zeewier extract ).


Het is een plant die op een groot medium een zeer grote opbrengst heeft dus vandaar dat de plant een grote behoefte aan voeding heeft en het best op een verse grond mix staat, bijvoorbeeld; bemeste tuinaarde / wormen mest / compost.


Ook de watergift is groot bij warm weer dus dat geeft ook weer de mogelijkheid om vaak te voeden, in kleine pot maten moet je natuurlijk oppassen en vaker gewoon water geven.

 

Vanaf dat de plant goed in de bloei schiet stoppen met groei voeding!

 

Ik ben zeer benieuwd naar jullie ervaringen betreft het kweken en vooral wat men van de smaak vind, wij kweken de MG nu al jaren en een lekkerdere paprika zijn we nog niet tegengekomen!!

 

Succes 🤞

 

Foto’s van onze 2 Marconi Golden’s, dit is de kleur waarop je ze moet zien te houden,

IMG_0281.jpeg

 

IMG_0282.jpeg

 

😎🫑

  • Like 1
  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Ze staan bij mij een beetje stil de MG, beetje geel blad maar dat komt omdat ik in één week voeding heb gegeven en verdund bokashisap. Wel de eerste bloemetjes eruit gehaald en ze zijn al aan 't afharden. Vorig jaar stonden ze na uitplant in de kas allemaal een beetje stil, dus wilde eigenlijk wachten tot half juni, maar dan gaan we op vakantie dus ze gaan er wel gewoon binnenkort in. Eerst de grond deze week nog even flink laten opwarmen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou ze wel gewoon uitplanten, na het uitplanten kunnen ze even een weekje of 2 stilstaan om goed te wortelen en aan de plek te wennen. Als condities het zelfde blijven groeien ze wel gewoon door.

Dat blad geel wordt na voeding geven, is iets raars en onverwachts.  Is bokashisap PH neutraal? Als dat niet zo is, en het verhoogt of verlaagt de PH enorm, dan kunnen de wortels geen voeding opnemen en zal het blad geel worden. Als dat het geval is, zou ik even snel een nood repot doen in schone potgrond.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien begin van overbemesting?
Kan je aangeven wat en hoeveel en wanneer je dat gegeven hebt afgelopen andere 6weken.

Hebben ze als eens buiten gestaan voor afharden?
Dan zou ik de plantjes op laatste foto even goed bekijken of er aan onderkant geen sporen van tripsen zitten. soms maar 0,5mm lang. Dus lijken op een klein stofje. 

https://nl.wikipedia.org/wiki/Tripsen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...