Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Mulchen met wol


appelvrouw

Aanbevolen berichten

Van Franse vrienden kreeg ik de vraag of ik enkele Zweedse filmpjes wilde vertalen die gingen over mulchen met wol. Ze willen dat in het voedselbos in Frankrijk gaan toepassen maar zijn bang voor slakken en woelmuizen.

De Franse teksten die ze hierover gevonden hebben spreken elkaar tegen, juist wél of juist níet last van deze plaag dieren na het mulchen met de wol.

De vraag is dus heeft iemand ervaring, kan iemand wat zeggen over voor of nadelen van het mulchen met wol?

Voor zover ik de Zweedse filmpjes begreep ging het daar meer over het opwarmen van de aarde in het vroege voorjaar.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb in de loop van het afgelopen jaar wol gebruikt, dus niet in het vroege voorjaar. Ik kan er nog niet heel veel over zeggen. Het houdt iig verdamping tegen, en er zitten idd meer slakken onder de (lekker vochtige) wol. Het raapt wel weer makkelijk als ze zich daar concentreren. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wormen en insecten raken er verstrikt in, voor mij reden om het niet te doen. Misschien als gevilte matten. Slakken kruipen er gewoon onder door. Het duurt ook wel even voor het afbreekt.

Volgens mij is er ook al ergens een topic met mulchen met wol 🤔

 

Qua opwarmen in de vroege lente klinkt me dat wat gek in de oren. Wol isoleert heel goed. Het lijkt me dat de koude grond niet kan opwarmen als er een laag wol overheen ligt.

 

Verder ben ik ontzettend fan van wol, om te spinnen, te verven, te weven en te breien. Maar ik gebruik het niet op de tuin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...