Geplaatst: 4 april 201213 j In het tuincentrum staan planten in potten vaak op een natte mat. Hierdoor staan de planten niet te nat, maar kunnen zij wel vocht opnemen wanneer ze het nodig hebben. Nu vroeg ik mij af of ik dit concept ook thuis kan gaan toepassen, zodat ik niet constant naar het waterpeil van mijn dorstige kruidenplantjes hoef te kijken. Heeft iemand hier ervaring mee? En welk materiaal kan ik hiervoor het beste gebruiken? http://www.theeuiteigentuin.nl (ijs)thee recepten, informatie en spullen om je eigen theetuin te kweken.
Geplaatst: 4 april 201213 j Hoe raar het ook klinkt...een droogloopmat....ik heb er een paar van de Action. aan de onderkant rubber en aan de bovenkant textiel dat veel vocht op kan nemen....daar giet je dus een hele gieter op uit....door de rubber kan het nergens heen.
Geplaatst: 4 april 201213 j Als je op ""bevloeiingsmatten"' googled is er wel veel info. maar gericht op kwekers enzo.Vlaamszaadhuis verkoopt bv wel stukken bevloeiingsmat maar ik twijvel of deze zelfde zijn. Players only love you when they're playing.
Geplaatst: 12 april 201213 j Auteur Bedankt voor de tips. http://www.theeuiteigentuin.nl (ijs)thee recepten, informatie en spullen om je eigen theetuin te kweken.
Geplaatst: 12 april 201213 j Zag bij vanderwal ook goedkoop zulke matten, dat is ook een prettige/nette firma met leveren enzo. Players only love you when they're playing.
Geplaatst: 13 april 201213 j Waarom dure matten kopen als die van de Action prima werken (volgens Geedee)? Good things come in small packages
Geplaatst: 13 april 201213 j Zijn helemaal geen dure matten denk goedkoper Players only love you when they're playing.
Geplaatst: 16 april 201213 j Hans, bedoel je onderstaande?: BEVLOEIINGSMATArtikelnr: 5243Bevloeingsmat met een zeer groot waterhoudend vermogen. Neemt wel tot 15 keer haar eigen gewicht op aan water. Bovenlaag uit UV bestendig materiaal, sterk aanbevolen als onderlaag in zaai- en stekbakken. Op maat knipbaar. Zo wordt snelle uitdroging voorkomen. afmeting 1 x 1,5 meter verpakking:€ 7,95(zaadhandel van der wal) Ik moet toch zeggen, dit is niet bepaald goedkoper dan een mat van de Action/Ikea hoor. Die zijn maar over de 1 euro. Bij de Ikea heb je ze zelfs onder de euro! Good things come in small packages
Geplaatst: 16 april 201213 j Oke nou ik ben denk niet zo prijsbewust, zoiets onder de 1 euro vindt ik nou nooit. Players only love you when they're playing.
Geplaatst: 16 april 201213 j Tja... er zijn ook mensen die creatief zijn met geld Stap s een Action of Ikea binnen en laat je verrassen zou ik zeggen Good things come in small packages
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.