dennislp Posted April 5, 2012 Share Posted April 5, 2012 Dit jaar wil ik voor de zekerheid op véél planten hier (met name de kruiden) Ecostyle Vital toepassen aangezien ik vorig jaar vreselijk veel last had van meeldauw. Alleen nu kan ik nergens, ook niet op de verpakking, vinden of het na behandeling binnen 2 dagen eetbaar is of dat er nog een veiligheids termijn tussen zit van 2 weken bijv. http://www.ecostyle.nl/Vital Iemand enig idee/wat denken jullie? Quote > Planten kopen? Doe het bewust! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorg Posted April 5, 2012 Share Posted April 5, 2012 Even bellen (of e-mailen als je wat meer geduld hebt) naar http://www.ecostyle.nl/contact als niemand het antwoord voor je weet. Ik denk niet dat er een veiligheidstermijn is voor dit product (wel wassen voor het consumeren natuurlijk) maar het is beter om het zeker te weten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Persica († december 2016) Posted April 5, 2012 Share Posted April 5, 2012 Ecostyle Vital bestaat voornamelijk uit Natriumsilicaat, oftewel waterglas (kiezelzuur) genoemd, geeft het blad een versterkende weerstand hierdoor krijgen schimmels geen of minder kans , ook zit er een N stikstof meststofmiddel in het flesje vermengd. Met kraanwater is dit af te spoelen, denk niet dat het echt kwaad kan, maar voor de zekerheid de producent bellen.Werd vroeger veel gebruikt om eieren een jaar lang goed te houden, en nu om muren waterdicht te maken,.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ECOstyle Posted April 6, 2012 Share Posted April 6, 2012 Het product Vital is een plantversterkingsproduct om de plant minder kwetsbaar te maken tegen schimmel. Het kent geen wachttijd tussen het behandelen van de planten en nuttigen. Uiteraard adviseerd ECOstyle wel om even het gewas af te spoelen. Belangrijk is wel te vermelden, dat vorig jaar door extreme weersomstandigheden (heel veel regen) er veel problemen waren met allerlei schimmelaantastingen! Laten we hopen om een mooie zomer met goed weer en af-en-toe een buitje regen. Verder wensen wij u heel veel succes met uw moestuin! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dennislp Posted April 6, 2012 Author Share Posted April 6, 2012 Zo hé! Dat is nog eens service! Bedankt voor het duidelijke antwoord! Quote > Planten kopen? Doe het bewust! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts