Jump to content

indeterminate struiktomaat?

Daan91

Recommended Posts

Hoi allemaal,

Ik was bezig met tomaat zaaien. Het is een 'pomodoro red cherry' van het mert Franchi Sementi. Er staat op de achterkant dat het een indeterminate (bush) veriaty is.

Maar daar raak ik nogal van verward. Ik dacht dat er determinate struik tomaten bestonden en inderterminate rakende tomaten bestonden. Dus bush en indeterminate lijken met elkaar in tegenspraak.

Heeft iemand enig idee hoe ik deze tomaten zal moeten verzorgen? Moet ik ze dieven etc. ?

Dit was het product:
https://www.bol.com/nl/nl/p/franchi-tomaat-pomodoro-red-cherry-106-111/9300000002256459/?s2a=

alle tips worden enorm gewaardeerd!

In dit geval betekent het dat het een oneindig doorgroeiende struiktomaat is. Struiktomaten dief je niet, ik zorg alleen dat oud blad en afgedragen trossen worden weggeknipt zodra ze niet meer nodig zijn om te voorkomen dat deze zwakkere gedeeltes van de plant een invalsplek voor schimmels vormen. Determinate betekent één keer alle vruchten geven en dan gaat de plant dood, indeterminate blijft in theorie oneindig doorgroeien en nieuwe scheuten aanmaken. Succes.

• Like 1