Jump to content

Bloemen zaaien

Infinite

Recommended Posts

Net heb ik via internet verschillende bloemen zaden besteld.

Doen jullie dit ook wel eens? Op dit forum staan natuurlijk voornamelijk berichten over moestuinen, groentes en fruit. Maar bloemen horen er ook een beetje bij toch!? Ik ben er dol op in ieder geval.

Heb nu al maskerbloemen, lobelia's en ijsbloemen in de koude kas staan, en ook de digitalis purperea is net weer gezaaid zodat ze volgend jaar 'volwassen' kunnen worden en gaan bloeien.

Wat zijn jullie favoriete soorten?

groetjes Carola

To plant a garden is to believe in tomorrow.

Ja, bij Diana de nodige zaden besteld. Komen allemaal super op! Ik heb dus echt potten vol met lychnis (prikneus) staan die in mei naar buiten gaan. Ze heeft echt hele leuke zaden. Ik koop ook wel eens wat bij Britse verkopers op ebay. Daar heb ik o.a. geum rivale (water avens, staat op de rode lijst in Nederland) en baptisia vandaan.

Niet meer actief. Graag contact via mail of fb.

In mijn groentetuin zet ik hier en daar tussendoor wat bloemen. Vaak een combinatie van makkelijke soorten die niet door slakken gegeten worden. Bijvoorbeeld goudsbloem, korenbloem met tarwe, gladiolen, lupine en zonnebloemen.