Geplaatst: 30 mei 201213 j Auteur Ze lijkt al een stuk beter, al gaat haar buikje nog wel heel erg op en neer van (ik denk) korte ademhalingen. Maar ze drinkt weer wat en is geen slap vaatdoekje meer! Nu maar hopen dat het zo blijft? En nog beter natuurlijk! Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 30 mei 201213 j Oke kon ze hier dan toch nog over heen groeien /komen of is haar vooruitzicht slecht want probleem met haar hart zal toch niet veel positief vooruitzicht geven ? Players only love you when they're playing.
Geplaatst: 30 mei 201213 j Wat sneu voor zo`n klein beestje zeg..de warmte helpt dus? En het prikje natuurlijk. Kan zoiets overgaan? We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 30 mei 201213 j Auteur Shit... helaas was het een soort van opleving, en is ze nu overleden. Of dood, of nou ja.. iets wat wat minder stom klinkt.. Balen, maar dus niet compleet onverwacht.Morgen meer.... Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 31 mei 201213 j Jammer Jorieke, maar dat is nadeel met dieren houden dan gebeurd zoiets ook, kun je niks aan doen. Players only love you when they're playing.
Geplaatst: 31 mei 201213 j tja, daar houd je toch wel ff een vieze smaak in je mond van over.Enige voordeel van een druk leven met veel dieren is dat je gelijk een boel afleiding hebt.Heel sneu.
Geplaatst: 31 mei 201213 j Auteur Helaas, maar net wat je zegt Yola: er kropen die avond ook weer een stuk of 6 kuikens uit het ei, en we hebben schapen geschoren. Al met al heel druk, en dan even een dip van Zwarte big. Het blijft vreemd dat ons grootste, sterkste en brutaalste varken 2 van die kneusjes op de wereld heeft gezet. 2 kneusjes en 2 sterke biggen.En ons kreupele, minder dikke, zeker niet zo slimme, vrij dovige andere zeug 4 supersterke biggen. De 4 eten al goed brokjes, ze willen alleen steeds dat wat in de bak van een ander zit. View My Video En Bruine big noem ik de laatste week steeds Ratje. Omdat ze aan komt rennen als een rat... View My Video Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 7 juni 201213 j Auteur Goed! Drinkt gulzig, groeit niet echt keihard ofzo (zeker niet als je haar vergelijkt met haar broertje en zusje die nu al brokken gaan eten.)Maar ze komt elke keer keihard aanracen als je haar roept. Ze is wat druk en onrustig nu, knuffelen is er even niet bij. Ze MOET drinken! GEEF die fles! Dat idee Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 7 juni 201213 j Dat is een goed teken,die loop je straks steeds en nu achter je aan soms Overnachten nabij het Lauwersmeer.
Geplaatst: 7 juni 201213 j Mischien moet je samestelling fles aanpassen dat het voedzamer wordt iets achterblkijven in groei klopt denk ik wel maar teveel is ook niet goed.Hoelang moet ze nog fles ?Als ze vast gaat eten zal ze mischien ook meer inhaal slag maken. Players only love you when they're playing.
Geplaatst: 10 juni 201213 j Hier hebben we nu 2 drachtige zeugen, uiteindelijk heeft de Garou ook mijn bentheimer /duroc mix drachtig gekregen, haar laatste ruizigheid (is dat een woord??) was met pasen, pril nog.Van Madouc verwacht ik deze maand biggen, ze wordt behoorlijk rond nu en ligt ook meer.Volgende week worden mijn schapen geschoren maar direct daarna ga ik de stal voor haar klaarmaken.@Jorieke, hoelang van te voren ging jou zeug uieren, zie sinds deze week wel verandering in haar kling, die wordt duidelijk dikker.Ben heel benieuwd naar mijn eerste wolzwijnbiggen.
Geplaatst: 10 juni 201213 j Auteur Onze Duroc zeug was helaas nog niet drachtig. Ze is net weer berig geworden namelijk. De beer is ook wel erg klein, hopelijk lukt het hem, nu.Mooi dat jij er nu 2 hebt lopen Yola! Spannend hoor! Ik denk dat onze zeugen 2 a 3 weken van te voren wel echt goede uiers kregen. Maar een volgende keer let ik daar alweer heel anders op denk ik. Dit worden dus zuivere wolvarken biggen? Wij willen fotoooooos! Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 15 juni 201213 j Auteur Bruine big (of Ratje) heeft wat last van het schurft/mijt dingetje (weet de naam niet, sorry) waar haar moeder ook last van heeft. Moeder is daar 2 weken terug al een keer tegen/voor geprikt, en dat moet komende week nog een keer. Omdat Bruine big geen goede weerstand heeft opgebouwd omdat ze geen biest en melk drinkt bij haar moeder, heeft ze het dus ook gekregen. Dus ben ik vanmorgen even naar de dierenarts geweest en heeft ze een prikje gehad. Was de 1e keer dat ze gilde! (ze gilt nooit, ook niet als je haar oppakt, wat andere biggen wel meteen doen )De DA heeft ook even naar haar hartje geluisterd (omdat die van Zwarte big niet goed was) en hij hoorde niets raars. Geen afwijking dus! Maar goed, er moet toch wel wat mis zijn met haar, omdat ze niet dronk en drinkt bij haar moeder. En ook echt wel kleiner was. En nu echt een dwergje is naast haar broertje en zusje. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 15 juni 201213 j Maar vindt je Da dat dan niet vreemd, als hij onderzocht en toch in zijn handen heeft zou ik willen weten wat ze mankeerd daar betaal je voor, of werkt dat met veearts anders dan een gewone dierenarts.Mischien een liliputje, vreemd dat hij dan geen oorzaak of tip van doe dit of dat om haar groot en sterk te maken.Dat ze achter blijft in groei zou je toch verwachten dat ze iets tekort komt in haar voeding, drinkt ze nog steeds fles ?Ik weet niet welk poedermelk je gebruikt, maar ik zou dan maar van dat duurdere mensenbabypoeder melk een beetje erbij mengen, ongetwijveld is dat de beste poedermelk voor het varkentjen om aan te sterken /intehalen. Players only love you when they're playing.
Geplaatst: 15 juni 201213 j Auteur Nee, de reden waarom ze achterblijft is niet bekend. Ik kwam daar voor een prikje, die kreeg ze, en ik vroeg of hij even naar haar hartje kon luisteren. Klaar Ook kreeg ik een spuit mee om het moeder varken zelf te prikken tegen die mijt. Zo gaat dat hier in de achterhoek bij een veearts haha. Fijne vent hoor, helemaal niet lomp en boers. Maar er worden niet zomaar volle onderzoeken gedaan als je daar niet om vraagt.En ze drinkt goed, wandelt lekker achter me aan, en is lekker druk, dus ik maak me ook geen (grote) zorgen. Ze zit nu alleen wel weer apart, omdat haar moeder en broertje en zusje nu samen zitten met de andere zeug met biggen. En dat net wat te druk is voor de dreumes. Ze slapen graag op een hoopje, en dan is Ratje echt te klein Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 15 juni 201213 j Ik zou een halsband kopen met nepdiamanten die ratje omdoen, en een mandje met dekentje in luipaardprint waarin ratje moet slapen en een roze voerbakje en dan wordt ze gewoon je kindknuffelhuisvarkenratje Je kan ook Joep uit bed gooien dat ze lekker naast je mag liggen Players only love you when they're playing.
Geplaatst: 15 juni 201213 j Auteur Ze kan best tussen ons in hoor Nee zo ga ik echt niet doen met haar! Ze loopt overdag lekker tussen de varkens, wordt ook niet gepest omdat ze kleiner is ofzo (terwijl de biggen toch best gemeen kunnen zijn naar elkaar). En ze vermaakt zich best. Maar 's nachts ligt ze dus onder een lamp, in een grote cavia kooi (zonder luipaard print) Geinig om te weten misschien, we gaan op stap binnenkort, en dan moet Ratje mee. Want ze kan niet zo lang zonder de fles. Joep zei al dat ik dan zo'n handtas moest kopen, waar Ratje in kan Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 15 juni 201213 j Oja dat is echt leuk, dat lijkt me lachen we gaan op reis en nemen mee...... ratje Joep snapt het een paris-hilton reistas voor ratje, en jij maar troetelen met haar onderweg. Players only love you when they're playing.
Geplaatst: 18 juni 201213 j Hilarisch, een biggetje in een Paris-Hilton-achtig hondentasje. Hoe ging het uitstapje? Good things come in small packages
Geplaatst: 18 juni 201213 j Auteur Uitstapje ging goed, ze stond met cavia kooi en al achterin de auto (caddy). Ze was helemaal aan de lat 's avonds, want erg lekker slapen kan niet zo goed als we rijden. Maar zo kon ik haar mooi vaak genoeg melk geven. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 20 juni 201213 j Auteur Pff, weer met tante-bet naar de dierenarts geweest, ze was helemaal snotterig en wat lamlendig. Waterige oogjes, en moeilijk ademen. Ik heb wel bekijks steeds, bij de dierenarts. Er zit nooit iemand in de wachtkamer, maar de receptioniste en 2 van de artsen vonden Ratje helemaal geweldig. Of het 'zo'n micro varken' was. Grrrrrr NEE! Deze zijn veel stoerder!! Alleen Ratje niet zo... Anyway: iets aan de hand met haar holtes, en dan vooral bij haar oren. Ze heeft antibiotica gekregen, en een goedje tegen het zwellen. En ik heb het idee dat ze zich nu al beter voelt. Vanavond moet het iig al een stukje beter zijn, met 2 dagen echt veel beter. Anders moet ze nog een keer antibiotica. Poeh, en nou even voorlopig niets meer hoor! Even gewoon keihard groeien die Rat! Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 20 juni 201213 j Een echt sukkelaartje, ik zou kijken of je haar iets algemeens versterkend kan geven, mischien heeft ze net extra zetje nodig. Players only love you when they're playing.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.