Geplaatst: 7 februari 201312 j Ze zien er inderdaad errug schattig uit , maar gek genoeg zijn biggen dat in mijn optiek niet (schattig dus)Het zijn gewoon varkens in mini formaat.Jullie moeten nu zo langzamerhand heel wat van die monsters rond hebben lopen.
Geplaatst: 7 februari 201312 j Kom net op stal een laatste rondje doen en hoor een boel gegier, blijkt Madouc 7 biggen te hebben, vermoed dat er nog 1 of 2 bijkomen.Vond haar vandaag al erg vervelend, tijdens haar dagelijkse rondje brak ze in de schapenstal in om ff lekker achter mijn hoogdrachtige ooien aan te racen (varkenshumor)Ga zo weer ff kijken en een paar foto's maken
Geplaatst: 8 februari 201312 j Auteur Tof! Houd ons op de hoogte! Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 8 februari 201312 j Ze heeft het bij 7 biggen gehouden, allemaal gezond, heb er nog niet aangezeten aangezien ze heel rustig en lief voor haar kroost is en alles er goed uitziet.Na het drinken verstoppen ze zich in het nest, op elkaar gekropen, erg grappig maar wel lastig heb nog geen foto kunnen maken...Best heftig, ze heeft vorig jaar in juni een nest van 8 gehad en nu weer 7, hierna krijgt ze een goed jaar pauze, eerst maar eens herstellen. Net weer ff wezen loeren, had wat macceronie voor moeders gemaakt, terwijl ze stond te eten telde ik 9!!!! biggen
Geplaatst: 21 februari 201312 j Wat leuk!! hoe is het ondertussen nu met de baby biggen?Heb je ook foto's van je nieuwe grut? De herinneringen die je later wil hebben,moet je nu maken
Geplaatst: 14 maart 201312 j Auteur Ons 'Nijlpaard' is hoogzwanger, ik denk dat er deze week nog biggen uit gaan komen. De beer is al sinds 26 november weg, en hij kon er eigenlijk nooit goed bij. Was nog te jong en te klein. Maar het is hem blijkbaar toch nog gelukt. Volgens de berekeningen (3 maanden, 3 weken en 3 dagen draagtijd) moet het voor de 22e gebeuren. Dat zou dan wel betekenen dat het hem ook echt in zijn laatste week/dagen is gelukt Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 14 maart 201312 j Leuk Jorieke,Dat betekend dus dat we wel hele kleine biggetjes gaan zien.Is het de eerste keer voor haar.Ik hoop dat alles goed gaat hoor. Misschien heeft hij zijn kans gezien toen zij lag te slapen. Leef je leven dag voor dag. https://www.facebook.com/conny.coomans
Geplaatst: 16 maart 201312 j Auteur Ze zijn gisteren geboren! Omdat het er nogal lomp aan toe ging (steeds weer staan, liggen, omdraaien, etc.) hebben we elke big gepakt en in een ton met kruiken en stro gedaan. Zodat moeders niet steeds op ze zou gaan liggen tijdens dat drukke gedoe. Maar wat bij Kunekune's (die hobby varkentjes ) heel makkelijk gaat, kan bij ons nijlpaard eigenlijk niet. Zodra zo'n big wordt opgetild, gaat hij gillen. En moeders komt dan met haar 250/300 kilo nogal kwaad op je af. En wie moest de biggen steeds pakken? Ikke Gelukkig heb ik het overleefd, al was het 2 maal nogal 'close'. Om even aan te geven hoe klein zo'n big is, ten opzichte van zijn moeder: En hier wat biggen in de ton: Sorry voor de wat lelijke foto's, maar dat was de enige camera binnen handbereik. Het bleef bij 5. Wat voor een vleesvarken (Duroc moeder) nogal weinig is. Maar de vader is wolvarken, en die krijgen er minder. Dus nou ja... We zijn even thee gaan drinken om op te warmen, en daarna hebben we de biggen weer voorzichtig bij hun moeder gelegd, omdat ze eindelijk rustig was gaan liggen en de biggen dan kunnen drinken. Ook toen werd ze weer kwaad, dus we zijn daarna maar snel weer weggegaan. We zijn 's avonds nog een keer gaan kijken, maar iedereen lag zo vredig te slapen, we hebben ze verder niet meer gestoord. Vanmorgen waren we nogal bang dat ze er al wat had platgelegen, want ze had er na de geboorte al vaak op gestaan of bijna op gaan liggen. De biggen krijsen dan, en dan stapt ze wel weer de andere kant op. Maar goed, die pasgeboren biggen zijn nogal hompelig en gaan steeds ergens liggen of lopen waar hun moeder wil gaan liggen We baalden dus ook wel een beetje toen we een platte big zagen liggen net buiten het hok. Maar.... er liepen nog 7 biggen achterin het hok! Ze had er dus nog een 3-tal gekregen! Heel vreemd, want er was al uren lang geen big meer gekomen die dag ervoor. En er was al heel wat na-geboorte-zooi uitgekomen. Nu maar hopen dat de rest het goed blijft doen! Wat een avontuur weer zeg. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 16 maart 201312 j Hoi Jorieke,Wat een leuk nieuws zeg die nieuwe biggen.Ik vind het nog altijd een wonder hoe klein zo'n grote zeug is geweest.En hoe snel die biggen groeien in het begin.Wat een verrassing die drie nadat jullie weggegaan zijn.Groetjes Conny. Leef je leven dag voor dag. https://www.facebook.com/conny.coomans
Geplaatst: 17 maart 201312 j Auteur Ja echt een leuke verrassing. We hadden het een tijd lang niet meer verwacht. Ze doen het alle 7 wonderbaarlijk goed. Ik houd mijn hart elke keer weer vast als ze gaat staan of gaat liggen. En ze stond gisteren seconden lang op het achterbeen van een big. Het beestje gilde het uit, maar moeders kwam niet van haar plek. Hij bloedde wat, en nu zie je er al bijna niets meer van. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 17 maart 201312 j Gefeliciteerd!Wat een lomperikken die varkensmoeders We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 17 maart 201312 j WOW wat een kleintjes! Zo cute! Die gaan we dus zien zondag! Ik wil mangalica;s maar mijn man wil ze pas volgend jaar... moet ik dus nog even geduld hebben.. http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
Geplaatst: 18 maart 201312 j Wat een hompies! Lijkt me echt zenuwslopend zeg, dat ze er steeds op gaat staan, is toch niet handig bedacht door moeder natuur
Geplaatst: 18 maart 201312 j Auteur Tja, ze doen het dus nog wel steeds alle 7. Ik vind het elke dag weer een verrassing dat ze er nog allemaal lopen Ze staat ze alleen wel heel erg te verdedigen, en ze heeft vanmorgen ook niet gegeten. Das al snel vreemd voor die vreetzak. Nou ja, ze heeft haar bed weer helemaal op staan maken (vers stro) en ligt nu weer. De biggen liggen op een stapel naast haar. (de 7e ligt ergens onderop de stapel...) Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 18 maart 201312 j mooi hoor! blijven die roze ook roze? http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
Geplaatst: 18 maart 201312 j Auteur Ze zijn oranje, al zie je dat wat moeilijk op de foto. Ze worden roodbruin. Vrij donker. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 30 maart 201312 j Auteur Ze zijn al op pad met hun moeder! Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 30 maart 201312 j Het is toch niet te geloven dat die ukkepukkies net zo groot worden als moeders. Leef je leven dag voor dag. https://www.facebook.com/conny.coomans
Geplaatst: 7 april 201312 j Auteur Wij zijn echt niet bang! Maar uh.... geen onverwachte bewegingen maken hoor! Dan rennen we keihard weg en gaan we achter onze moeder staan! En als mama haar bak niet goed leeg eet dan ruimen wij het wel op! Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 7 april 201312 j ZOOoo zijn dat dezelfde als die op de foto erboven ???Dan groeien ze echt hard zeg.Wat een leuke koppen hebben ze toch. Leef je leven dag voor dag. https://www.facebook.com/conny.coomans
Geplaatst: 26 april 201312 j Vanmorgen de da bij Madouc gehad, ze heeft waarschijnlijk haar poot gebroken.Ze heeft een middel tegen de pijn gekregen, als ze vanmiddag niet staat is het helaas einde oefening .....Ze ligt buiten met haar biggen, pogingen om haar in de hut te krijgen eindigen met een krijsend varken, paniekerige biggen en een opgewonden Evil, we laten haar daarom maar ff met rust.
Geplaatst: 26 april 201312 j Auteur Nee toch?! Hoe kan ze haar poot breken? Mis gestapt? Zijn de biggen nog heel jong? Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.