Jane Doe Geplaatst: 7 juni 2014 Geplaatst: 7 juni 2014 Varkentje dekje, mooie foto's zien er goed uit. Quote
Jorieke123 Geplaatst: 2 augustus 2014 Auteur Geplaatst: 2 augustus 2014 Kleine biggen worden groot, gaan 'uit huis', en verhuizen naar hun eigen groene veld! Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Jane Doe Geplaatst: 2 augustus 2014 Geplaatst: 2 augustus 2014 Wat een heerlijk varkens leventje, die kunnen pas echt scharrelen en varken zijn. Quote
Holland Geplaatst: 3 augustus 2014 Geplaatst: 3 augustus 2014 Mooi Jorieke! Hoelang duurt 't voordat dat veld omgeploegd is? Quote Vriendelijke groeten, Holland
Jorieke123 Geplaatst: 3 augustus 2014 Auteur Geplaatst: 3 augustus 2014 Bij die biggetjes duurt het wel even, al zie je nu al wel wat grond door al dat groen schemeren Ik wou nog even dit prachtige stuk smeedwerk laten zien, en omdat het een krulstaart heeft hoort het in dit topic We hadden nog geen mooi huisnummer voor bij de voordeur, en nu dus wel! Een 5 met een krulstaart en in een veld Helemaal te gek, laten maken door Reinier van www.sterksmeedwerk.nl . Ik had een paar vage ideeën over hoe het er ongeveer uit zou kunnen zien, en hij heeft er iets veel mooiers van gemaakt Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 3 augustus 2014 Geplaatst: 3 augustus 2014 Leuk is dat zeg..mooi gemaakt door Reinier..ik zit meteen te denken wat ik met mijn nr 10 kan doen Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 7 september 2014 Auteur Geplaatst: 7 september 2014 FLITS! Op 16-7 werden er weer 'Wune's' (kruising Wolvarken-Kunekune) geboren, en vandaag hebben we hun moeder bij ze weggehaald (andersom, dus biggen weghalen en moeder daar laten, is vragen om problemen). Ze konden nu wel op eigen benen staan, vreten al weken veel 'normaal' voer en hadden echt geen melk meer nodig.Van de week worden er 3 opgehaald, verkocht naar mensen die een paar gezellige varkens bij huis willen hebben. De overige 3 biggen blijven hier, en worden over dik 1 jaar geslacht. Dan wegen ze richting de 90 tot 100 kilo, en zijn ze lang zo schattig niet meer (maar nog wel erg leuk hoor, varkens van deze kruising zijn heel vriendelijk en makkelijk) Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Pietl Geplaatst: 23 september 2014 Geplaatst: 23 september 2014 Heb je daar eigenlijk soms nog geuroverlast van als je varkens houdt zoals bij jou (met veel plaats dus) ? Ik zou het overwegen om later zelf ook eens twee varkens in een weide te houden nl. Quote
Jorieke123 Geplaatst: 23 september 2014 Auteur Geplaatst: 23 september 2014 Nee, we hebben geen geuroverlast (of we ruiken het zelf gewoon niet meer ).In de zomer kan je het modderbad wel eens gaan ruiken, omdat dat dan opdroogt. Maar als je ze af en toe van veldje wisselt dan stinken ze echt niet. En het onkruid groeit goed op die poep (die we dus nooit opruimen ook) Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Jorieke123 Geplaatst: 4 oktober 2014 Auteur Geplaatst: 4 oktober 2014 Lekker scrubben! Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 4 oktober 2014 Geplaatst: 4 oktober 2014 Die verzaligde blik!! Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Groentjuh Geplaatst: 4 oktober 2014 Geplaatst: 4 oktober 2014 We hebben op de MTFD een prachtige rondleiding gekregen en ik vond het helemaal niet stinken. Quote “The cost of sanity is alienation” - Terence McKenna
Jane Doe Geplaatst: 4 oktober 2014 Geplaatst: 4 oktober 2014 Dus jullie mochten ook even scharrelen Quote
Jorieke123 Geplaatst: 5 oktober 2014 Auteur Geplaatst: 5 oktober 2014 Ze komen de fotograaf (mij dus) ook altijd even onder de modder smeren: Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Jorieke123 Geplaatst: 4 november 2014 Auteur Geplaatst: 4 november 2014 De varkens van de foto's van 2 augustus (even terug scrollen), groeien goed! Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Nynkef Geplaatst: 4 november 2014 Geplaatst: 4 november 2014 ze zien er geweldig uit !!! HAPPY PIGS !!!! Quote
Gemma Geplaatst: 5 november 2014 Geplaatst: 5 november 2014 Die groeien als kool Jorieke. Wat geef je ze? Pokon? Quote http://www.buitenthuis.blogspot.comRien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.( St. Ignatus 1491-1556 )
Jorieke123 Geplaatst: 5 november 2014 Auteur Geplaatst: 5 november 2014 Nee Gemma, geen pokon De varkens in de stallen die elke dag pokon krijgen, zijn op 6 maanden al te slachten. Die van ons blijven nog eens 6 maanden lopen hier. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
berijl Geplaatst: 5 november 2014 Geplaatst: 5 november 2014 oh wat leuk!! Ik ben verliefd. Wat voor kruising is die donkere met een witte snuit? Begrijp ik goed dat jouw ervaring is dat het kune-karakter behouden blijft bij de kruisingen? Hier met smart te wachten op de eerste Kunebiggetjes maar het zit ons niet erg mee. Ze zijn nu 2 maal gedekt. De eerste keer zijn ze na 12 weken weer berig geworden. Een van de dames is even daarvoor een dag ziek geweest dus dat zal - denk ik- met elkaar te maken hebben. Na de 2e dek zijn ze na 9 weken toch weer berig geworden. In die tijd zag ik wat te laat dat de bokken de varkens toch wel erg zaten te pesten en te bestijgen dus miss is dat een verklaring. Nu staan ze apart van de geiten en zijn we bij poging drie beland: duim-duim-duim!!!! Hou jij de dames gewoon bij de beer na de dekking Jorieke? Of heb jij met je ervaring een idee waarom het hier nog niet gelukt is? Quote http://www.fromapreciousplace.nl Droom en doel om zoveel mogelijk natuurlijk te leven, tezamen met onze dieren. Wegens boerenerf-drukte niet altijd even veel tijd om te forummen (helaas .. ) Maar per pb of mail ben ik bereikbaar.
Jorieke123 Geplaatst: 5 november 2014 Auteur Geplaatst: 5 november 2014 Jammer dat het niet zo lekker gaat met jullie zeugen. Het is bij die Kunekune's moeilijk te zien wanneer ze berig zijn (bij die van ons tenminste) als je ze niet bij de beer hebt lopen. We laten ze dus altijd dik 3 weken (vaak langer) bij de beer lopen, die verder bij een stel borgen loopt. Hij weet het het beste, zeg maar Daarna zetten we de zeugen weer samen, weg bij de beer. Want we voeren de dames graag iets extra's als ze biggen 'maken'. En de beer moet echt niet te dik worden. Hoe oud zijn jullie varkens? En wat krijgen ze te eten? Oh, die donkere met de lichte snuit (die tegen de voerbak staat te schuren bedoel je toch?) is een Duroc/Wolvarken. Echt supermooi ook, vooral omdat onze Duroc beer zo mooi zwart/bruin is. Dat geeft hij mooi door. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
berijl Geplaatst: 5 november 2014 Geplaatst: 5 november 2014 wauw, das echt een knapperd! Hier lopen ze altijd samen: 2 dames van eind april 2013 en de beer welke enkele maandjes jonger is als de dames. Het is een mooi rustig groepje, vandaar dat we er nooit aan gedacht hebben om ze apart van elkaar te houden. Gedurende de zomermaanden staan ze veel op het gras en krijgen ze maar weinig bijgevoerd: wat grasbrokjes , fruit-/groenteafval uit onze moestuin en wei van de kaas. Nu het gras op is, krijgen ze ook hooi en meer groente/fruit/kaas(wei)/noten/voederbiet. Ik ben nu begonnen met scharrelbrok bijgeven om te kijken of daar het probleem zit maar eigenlijk zou ik liever 100% natuurlijk voeren. Miss is het wel een idee om ze alle drie apart te voeren zodat ze niet hoeven te delen?! Ze krijgen nu `s ochtends en `savonds samen 1 schep brokjes en daarnaast de rest. Is dat voldoende, denk je? Hoeveel voer jij ze bij? En dus apart van de geiten om stress te voorkomen.De berigheid kan ik bij deze dames goed zien maar de beer laat er zeker geen twijfel over bestaan haha Normaliter worden varkens toch iedere 3 weken berig? Ik mag er dan -denk ik- vanuit gaan dat ze wel drachtig worden maar ergens blijven ze dus niet "plakken". Ik hoorde van een kune-fokker dat als de zeug drachtig is van maar 1 of 2 vruchtjes, dat het dan vaak afgeworpen wordt omdat de natuur dit niet de moeite waard zou vinden. Quote http://www.fromapreciousplace.nl Droom en doel om zoveel mogelijk natuurlijk te leven, tezamen met onze dieren. Wegens boerenerf-drukte niet altijd even veel tijd om te forummen (helaas .. ) Maar per pb of mail ben ik bereikbaar.
Jorieke123 Geplaatst: 5 november 2014 Auteur Geplaatst: 5 november 2014 Oh, ik heb de leeftijd van jullie dames even opgezocht op jullie site Ze zijn misschien ook nog wel wat jong. Niet TE jong hoor, maar wie weet dat daar ook wat aan kan liggen. (kruisende posts...) Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
berijl Geplaatst: 5 november 2014 Geplaatst: 5 november 2014 laten we duimen dat het nu raak mag zijn! Tot die tijd maar meegenieten van jullie jonge knorrenspul Quote http://www.fromapreciousplace.nl Droom en doel om zoveel mogelijk natuurlijk te leven, tezamen met onze dieren. Wegens boerenerf-drukte niet altijd even veel tijd om te forummen (helaas .. ) Maar per pb of mail ben ik bereikbaar.
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.