Geplaatst: 10 april 201213 j Hallo, iets heel aparts. Een zeker priester uit nog van voor de middeleeuwen had last van zn teveel aan libido... Dat vond hij natuurlijk niet leuk, want als priester is dat nou ja, nogal lastig! Hij scheen ervan verlost te zijn door gebruik te maken van de Waterscheerling!!! Pfoe, da's niet niks, want deze plant schijnt dodelijk te zijn. 1 ding je libido is dan idd erg laag Wat weten jullie van dit plantje? Je mag niiet hopen dat dit in je achtertuin staat en je kind eet ervan!!! Plaatje: Hoor graag jullie reacties! gr Anton In een groen, groen, knollen, knollenland...
Geplaatst: 10 april 201213 j Dacht dat ze vroeger monnikspeper gebruikten die rare jongens en kijk eens op de site wilde-planten.nl/ daar staan 1700 planten die voorkomen in Nederland en Vlaanderen ,ik vind dit een fantastische site.
Geplaatst: 10 april 201213 j Auteur Dat is idd een mooi site! http://wilde-planten.nl/waterscheerling.htm Als meer mensen een reactie hebben, graag! Ik ben er echt door geboeid.... gr Anton In een groen, groen, knollen, knollenland...
Geplaatst: 10 april 201213 j De gifbeker waar Socrates 2500 jaar geleden uit dronk, bevatte sap van deze plant.Dat lees ik o.a. op: http://www.baaij-hoveniers.nl/beplanting/giftige_planten.htm(Dat verloste hem ook van zijn libido) Ergens anders: De tot 1.80 meter hoge plant groeit aan de waterkant en is een nauwe verwant van de peterselie en de selderij. Daardoor liggen noodlottige vergissingen al snel op de loer. Er zijn meer giftige planten planten dan menigeen denkt, een paar "gewone", in ieders omgeving:- nachtschade familie (o.a. aardappel, tomaat)- vingerhoedskruid- buxus- euonymus- lelietje van dalenEn nog veel meer .. "Weet wat je eet." Inhoud bloempot of bak berekenen
Geplaatst: 10 april 201213 j Auteur Wel appart, ik heb in een ver verleden wat gedaan met geneeskrachtige kruiden, en vingerhoedkruid of kaasjeskruid werd veel gebruikt in de geneeskunde, vraag me nu niet waarvoor... gr Anton In een groen, groen, knollen, knollenland...
Geplaatst: 10 april 201213 j Ik weet dat Papillon machaon in west Europa bij voorkeur haar eieren afzette op deze plant. In centraal europa liever op venkel. Maar met de opkomst van de moestuin zie je ze tegenwoordig eigenlijk veel meer op cultuurvenkel, dille en peterselie. De Britse ondersoort van Papillon machaon zet uitsluitend haar eieren af op Waterscheerling. In haar natuurlijke milieu (moerassen) groeit geen venkel. Over het gebruik als kruid weet ik dan weer niets.
Geplaatst: 11 april 201213 j wat mensen in hun 'veilige' vensterbank hebben is vaak veel giftiger...één plant daarvan (de dieffenbachia) veroorzaakt bij kleine hoeveelheden impotentie (grote hoeveelheden overleef je gewoon niet.)leuk voor de schoonvadersalade....?als de plant niet zo branderig zou aanvoelen in de mond tenminste de gouden regen heeft hele fijne erwtjes...tenminste, dat vinden kinderen er zo uitzien. ik heb ooit eens gelezen dat de gouden regen (in nederand) de meeste dodelijke slachtoffers door een plant/boom veroorzaakt heeft. oppassen dus. De Digitalis werd gebruikt tegen hartproblemen. erg gevaarlijk om zelf te doseren want de hoeveelheden digitalis verschillen nogal per plant...als je te veel krijgt gaat je hart op de loop maar juist die verhalen zorgen ervoor dat veel mensen bang zijn om dingen uit de natuur te eten. of de dodelijkheid wordt erg overdreven... een voorbeeld: de vliegenzwam. toen ik vijf jaar was is mijn maag leeggepompt omdat ik had verteld(gejokt ook nog!) dat ik een stuk vliegenzwam had opgegeten...nu weet ik dat als ik daadwerkelijk een stuk had opgegeten hooguit flink beroerd was geworden(en flink had getript )als volwassene kun je gerust een 3 hele vliegenzwammen eten zonder dood te gaan! je zal wel kabouters en monsters zien nou ja, ik heb in ieder geval sindsdien nooit weer gejokt......
Geplaatst: 11 april 201213 j Auteur hm Eva? Die had toch al een keer gejokt? Leuke link met appelvrouw trouwens In een groen, groen, knollen, knollenland...
Geplaatst: 11 april 201213 j Nondeju, het zweet breekt me nu al uit, die dieffenbachia, is die ook euh,.. gevaarlijk wanneer je daar de lucht alleen al van inademd ?
Geplaatst: 11 april 201213 j Auteur Heeel gevaarlijk, echt heeeeeel gevaarlijk !!!! Nee hoor, je kan lekker snuiven bij die plant, lijm is slechter . Je kan (heb ik wel eens gehoord) als volwassene zelfs een hapje ervan nemen, je spuugt het echt weer uit, want het brand in je mond zoals Brandnetel op je arm... De smaak is ook niet geweldig schijnt... Met kinderen (vooral kleine) is het wat gevaarlijker, je kan hem dan maar beter even aan je moeder of buurvrouw te leen geven, of vriend, whatever... Gerustgesteld Persica? Doei! In een groen, groen, knollen, knollenland...
Geplaatst: 12 april 201213 j Nondeju, het zweet breekt me nu al uit, die dieffenbachia, is die ook euh,.. gevaarlijk wanneer je daar de lucht alleen al van inademd ? er is een spin, de braziliaanse zwerf spin, als je daar een beet van krijgt ga je bij een dosis van 0,3 microgram per kilo lichaamsgewicht dood.als je veel minder in je bloedbaan krijgt kun je de volgende twee dagen rekenen op een bijzonder pijnlijke erectie waarom weet ik dit soort dingen toch?
Geplaatst: 12 april 201213 j Geweldig toch ( dat je dat weet ) We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 12 april 201213 j tja, maar zo nutteloos! ik kan tenslotte toch al geen erectie krijgen...
Geplaatst: 12 april 201213 j als je veel minder in je bloedbaan krijgt kun je de volgende twee dagen rekenen op een bijzonder pijnlijke erectie Toch merwaardig dat je die dan toevallig weer in bananendozen vindt, toch ? Nu begrijp ik al beter waarom ze dat beestje hier in Vlaanderen een vogelspin noemen.... Heb j'em?
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.