korporaal Posted April 12, 2012 Posted April 12, 2012 Beste mensen, Klein vraagje: Vorige week zag ik een hoop zwarte mieren zitten op mijn net geplante perenboompje. Ze zaten vooral op de net aan het uitkomende bladknoppen. Ikzelf dacht dat er luis aanwezig was en heb gesproeid met biologische anti-luizen vloeistof. Nu zijn die knoppen zwart (dood??), maar zijn dit echt luizen geweest want bij mijn weten is de zwarte mier niet schadelijk. Graag jullie mening. groeten Marc Quote
geedee Posted April 12, 2012 Posted April 12, 2012 Zwarte knoppen = mogelijk bevroren??? Mieren zijn inderdaad niet schadelijk maar ruimen op/ of melken luizen. Quote
powerlite Posted April 12, 2012 Posted April 12, 2012 sommige sproeistoffen kunnen wel voor verbranding zorgen . zeker op de tere ontluikende knoppen.Maar geen paniek , er zullen wel nieuwe knoppen uitlopen als er niets mis is met de boom natuurlijk.Hij zou ook aan het afsterven kunnen zijn door watergebrek. zeker op droge gronden kan dit een probleem zijn met pasverplante bomen waarvan de wortels erg kort afgestoken waren of uitgedroogd waren. Quote
Recommended Posts