dennislp Posted April 13, 2012 Share Posted April 13, 2012 Klik hier! Die site kwam ik net tegen.. Ziet er leuk uit! Allemaal van dit soort recepten:Gefrituurde Brandnetel Quote > Planten kopen? Doe het bewust! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marlein Posted April 14, 2012 Share Posted April 14, 2012 Waanzinnig leuke site!!!! Dank je wel voor het plaatsen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted April 14, 2012 Share Posted April 14, 2012 Ja vind ik ook! die van Vlierbessenketchup Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dennis29 Posted April 14, 2012 Share Posted April 14, 2012 Ja leuke recepten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eva Posted April 14, 2012 Share Posted April 14, 2012 http://www.plantaardigheden.nl/aardig/recepten/default.htm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eva1986 Posted April 14, 2012 Share Posted April 14, 2012 Super! Weer wat inspiratie! Quote Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted April 15, 2012 Share Posted April 15, 2012 Ik kan me bijna niet voorstellen dat die vlierbesketchup lekker is. Maar ik ga het wel proberen straks! Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marlein Posted April 15, 2012 Share Posted April 15, 2012 Vandaag uit de tuin (we moeten er toch vanaf) en bij het mooie buiten Rijnauwe flink wat zevenkruid geplukt. MOrgen pesto van maken. Ik ben benieuwd.Wel gek dat het roergebakken moet worden. Zou je het niet rauw kunnen gebruiken in de pesto? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eva1986 Posted April 15, 2012 Share Posted April 15, 2012 Hoe was de ketchup Jorieke??? Quote Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag! Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted April 15, 2012 Share Posted April 15, 2012 Er zijn nu toch nog geen vlierbessen? Of heb je ze ingevroren? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eva1986 Posted April 15, 2012 Share Posted April 15, 2012 Nu ik erover denk... Misschien bedoelde Jorieke met straks niet "zometeen", maar "straks als er vlierbessen zijn"... Quote Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helly Posted April 15, 2012 Share Posted April 15, 2012 Interessante site Ik denk idd dat Jorieke dat bedoelde Quote Good things come in small packages Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted April 16, 2012 Share Posted April 16, 2012 Hahaha dat bedoelde Jorieke inderdaad. Straks als er vlierbessen zijn. Later dit jaar. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marlein Posted April 16, 2012 Share Posted April 16, 2012 Wat ik mij herinner van de verwerking van vlierbessen thuis, is da thet huis zo enorm stonk ervan. De limonade en gelei waren dan wel weer lekker. Ook als de bloesem werd gefrituurd, was het huis in een vreselijke geur gedompeld. Hebben jullie wel eens aan de bloesem geroken? Het stinkt als zweetvoeten........ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted April 16, 2012 Share Posted April 16, 2012 Ik heb wel een busseltjes vlierbloesem in de garage hangen drogen(voor de keelpijnthee) en dan vind ik het er naar kattenpies ruiken Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted April 16, 2012 Share Posted April 16, 2012 Ja, ik vind er niets aan. De siroop en limonade van de bessen vind ik niets Daarom vraag ik mij ook af of die ketchup wel lekker is. De bessen zijn wel lekker om ergens doorheen te gooien. Bijv. met bramen en aardbeien ofzo. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marlein Posted April 16, 2012 Share Posted April 16, 2012 Zweetvoeten, kattepis, allemaal even vies. Maar nu ik er aan denk (het is zeker 30 jaar geleden denk ik) dat het inderdaad kattepis was.Ik ben sinds deze site, wel totaal anders naar elk stukje groen onderweg aan het kijken. Vandaag heb ik uit de gemeenschappelijke binnentuin en vergiet vol zevenblad gehaald. Met wortel en al, we willen er uiteindelijk wel vanaf. Blaadjes gebruikt en echt lekker pesto gemaakt. Niet zoals op de website geroerbakt, maar gewoon op de normale pesto manier. Ook niet met pijnboompitten, maar ik heb en zonnebloempitten door gedaan. Was aangenaam lekker en anders dan pesto van basilicum. Kruidiger en scherper. Onderweg naar het sportveld zag ik smeerwortel (net door de plantsoenendienst aangepland) en overal pinksterbloemen, paardenbloemen, madeliefjes en brandnetel............................... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts