Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

CitySalad


dennislp

Aanbevolen berichten

Vandaag uit de tuin (we moeten er toch vanaf) en bij het mooie buiten Rijnauwe flink wat zevenkruid geplukt. MOrgen pesto van maken. Ik ben benieuwd.

Wel gek dat het roergebakken moet worden. Zou je het niet rauw kunnen gebruiken in de pesto?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik mij herinner van de verwerking van vlierbessen thuis, is da thet huis zo enorm stonk ervan. De limonade en gelei waren dan wel weer lekker. Ook als de bloesem werd gefrituurd, was het huis in een vreselijke geur gedompeld. Hebben jullie wel eens aan de bloesem geroken? Het stinkt als zweetvoeten........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zweetvoeten, kattepis, allemaal even vies. Maar nu ik er aan denk (het is zeker 30 jaar geleden denk ik) dat het inderdaad kattepis was.

Ik ben sinds deze site, wel totaal anders naar elk stukje groen onderweg aan het kijken.

 

Vandaag heb ik uit de gemeenschappelijke binnentuin en vergiet vol zevenblad gehaald. Met wortel en al, we willen er uiteindelijk wel vanaf. Blaadjes gebruikt en echt lekker pesto gemaakt. Niet zoals op de website geroerbakt, maar gewoon op de normale pesto manier. Ook niet met pijnboompitten, maar ik heb en zonnebloempitten door gedaan. Was aangenaam lekker en anders dan pesto van basilicum. Kruidiger en scherper.

 

Onderweg naar het sportveld zag ik smeerwortel (net door de plantsoenendienst aangepland) en overal pinksterbloemen, paardenbloemen, madeliefjes en brandnetel...............................

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...