Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Welke groene bodembedekker is dit??


Saffier

Aanbevolen berichten

Vandaag kwamen we tijdens een boswandeling deze bodembedekker tegen:

dsc0068343371334338524.jpgdsc0068425861334338525.jpg

Nu wist ik niet meer precies welke dit kon zijn en daarom ben ik op internet wat na gaan zoeken. Het enige waar ik steeds op uit kom is "sterre(n)mos". Als ik daar weer op verder zoek zie ik dat een andere naam sagina subulata is.

 

Nu wil het zo zijn dat ik vandaag voor iets van €60 aan sagina subulata aangeschaft heb bij de intratuin en ik mag toch echt hopen dat wat ik in het bos weelderig zag groeien iets anders is. Klopt dit of is het beiden hetzelfde?

Link naar reactie
Delen op andere sites

hahahha... das toeval. Vorige week voor iets van 50,- aan Sagina subulata gepoot in een voortuintje ! Niet van Intratuin overigens. Mooi dingetje. en zeer goed als effect-diener toe te passen. Nee. dit is die Sagina niet. Hans heeft gelijk.

 

ps. En voordat Hans vraagt: wat moet je met 50,- aan sagina ? : Mooi vlak rond een wat oudere Clerodendron en vlakken tijm en wat andere laagjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke het is dus niet hetzelfde. Maar dus voor de duidelijkheid; het afgebeelde is dus een mos, 'mnium'? Weet je ook welke soort 'mos' dit dan is? Als ik op Mnium google krijg ik iets andere afbeeldingen.

 

@hansm: De sagina is om de tuin aan te kleden. Ik zet deze voor een gedeelte om de boompjes neer en voor de zijkant van de borders. Ziet er erg mooi uit.

(was vorige week jarig en had vandaar een bult cadeaukaarten liggen voor intratuin)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nogal off-topic. Maar laat ik dat voor-tuintje maar even laten zien. Best aardig geworden. ( zei die een beetje trots ) Oké Oké .... je moet er van houden....

 

dscn443152441334341917.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee welke Mnium het is weet ik niet, dat is soms beetje probleem want elke standplek bodemgrond geeft een beetje andere groei, bv langer/korter of grover/fijner.

 

Sagina lijkt me leuk om mee te werken, ziet er mooi uit

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...