Geplaatst: 3 uren geleden3 u Niet veel denk ik. Ik ga vanavond tegen elf uur weer kijken. Gisteren had ik er niet zo veel, maar ik vind er altijd een aantal.
Geplaatst: 2 uren geleden2 u @Rookie Ik vermoed niet veel. Tenzij je uitbundig hebt gesproeid misschien.Ik heb weinig slakken, eigenlijk alleen segrijnslakken op dit moment. Woensdagochtend heel ruim water gegeven (immers weer een loeihete dag in het vooruitzicht) en donderdagochtend trof ik 2 enorme segrijnslakken in een kweektafel die bezig waren met iets waar ik het nu te warm voor vind 😊.
Geplaatst: 1 uur geleden1 u We doen wel even een kort rondje.Nee, ik heb vandaag helemaal niet gesproeid.Het zou vannacht misschien gaan regenen, dus dan zien we morgen wel de invasie...
Geplaatst: 1 uur geleden1 u Ook al zou je gesproeid hebben, dan is de bovenlaag weer droog. Wij krijgen vannacht storm, maar zo te zien geen regen.Jij bent gezegend @Dahli met zo weinig slakken. Ik doe heel veel moeite om ze niet aan mijn planten te laten komen.
Geplaatst: 1 uur geleden1 u @Petrasmoestuin Dat kan hier bijna niet anders komen dan door de padden in de tuin. Iedere dag zie ik er wel een stuk of 5. Als er water gegeven wordt en vooral in de avond zijn ze druk. Ik vermoed dat zij de naaktslakken sowieso onder controle houden en veel eitjes eten.
Geplaatst: 1 uur geleden1 u 1 uur geleden, Rookie zei:met deze hitte vanavondIk ben het met WD eens dat ze wel zullen komen. Waarschijnlijk wel goed laat.Zouden slakken ook dorst hebben
Geplaatst: 1 minuut geleden1 min Hier komen ze te voorschijn bij het dauwpunt.Dan wordt het gras van kurkdroog opeens helemaal nat.Dat ligt hier zo'n 20/25 minuten na zonsondergang.Daarnet ook weer.We wachten op de dauw en dan gaan we zoeken.Toch bij elkaar een stuk of 45 geraapt, je kunt ze soms letterlijk uit de grond trekken..Morgenochtend weer om vijf uur op en verder zoeken.Slaap lekker allemaal!🥱 zojuist1 min aangepast door Rookie
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.