Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Paprika hangt slap?


Paul1985

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Gewoon een vraagje uit nieuwsgierigheid:

 

Is er iets mis met mn paprika platen?

Het lijkt alsof ze er iets slap bijhangen, maar het kan ook komen doordat er veel bladeren aankomen:

Ik heb ze overigens vorige week verplant naar 5/7.5 liter potten zodat ze daarin kunnen blijven, ze krijgen per plant gemiddeld 0,3 ltr water per 2 dagen (genoeg?) en genoeg licht (zuid-westen) waardoor ik ze vaker per dag moet draaien om scheefgroei tegen te gaan

Tevens heb ik ze organische tuinmest gegeven (korrels) omdat de voeding na 6 weken ver op was (volgens de zak)

 

Hoop op reacties zodat ik eventueel iets kan doen ermee.

 

ps: is iemand er bekend mee dat radijsjes niet tegen tuinmest kunnen? de bladeren verdorren terwijl ze genoeg water en licht krijgen

 

p518264232911334674385.JPGp518264361121334674429.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie jouw plantjes niet echt slap hangen en naar mijn idee zien ze er mooi uit! Wel is het zo dat binnen opgekweekte planten de neiging hebben wat "slungeriger" te worden omdat ze binnenshuis in verhouding tot buiten veel minder licht krijgen en door gebrek aan wind minder noodzaak hebben om stevig te worden. De hoeveelheid water die je geeft, kan ik moeilijk inschatten omdat de droogte en temperatuur van de kamer ook een rol spelen. Het is vaak een kwestie van aanvoelen in letterlijke zin: vingers in het zand steken en bepalen of je wel of niet bij wilt geven.

 

Wat licht betreft: jij schrijft dat je ze op het zuidwesten hebt staan. Dat betekent dat ze misschien 6 uur per dag genoeg licht hebben. De rest van de tijd dus niet. Ik wandel heel wat af met mijn groentjes. ''s Avonds laat zet ik al mijn plantjes bij de schuifpui op het noordoosten met het gordijn er omheen getrokken. Het eerste daglicht en zonsopkomst krijgen ze mee tot 11.00 uur 's morgens. Rond 13.00 uur verhuis ik alles naar het raam op het zuidwesten waar tot 18.00 uur voldoende licht is.

 

Misschien heb je hier wat aan.

Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een verhuizing Kamilla. Ik vind het binnen/buiten zetten al een gedoe elke dag (dat het droog en zonnig is).

De paprikaplantjes zien er naar mijn idee prima uit, niets aan het handje. Lekker laten doorgroeien zo.

Good things come in small packages

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je reactie Kamilla.

Ik zal ook eens wat meer met de planten gaan wandelen haha (normaal doe ik dat alleen met de hond).

Het is helaas te koud snachts nog om ze buiten te laten groeien en harden, ze gaan alleen naar buiten tot nu toe als het baasje het acceptabel vindt wat betreft temperatuur

 

Groe(n)ten Paul

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is er iets mis met mn paprika platen?

Het lijkt alsof ze er iets slap bijhangen, maar het kan ook komen doordat er veel bladeren aankomen:

Ik heb ze overigens vorige week verplant naar 5/7.5 liter potten zodat ze daarin kunnen blijven, ze krijgen per plant gemiddeld 0,3 ltr water per 2 dagen (genoeg?) en genoeg licht (zuid-westen) waardoor ik ze vaker per dag moet draaien om scheefgroei tegen te gaan

Tevens heb ik ze organische tuinmest gegeven (korrels) omdat de voeding na 6 weken ver op was (volgens de zak)

Je plantjes zien er goed uit Paul. Die 0,3 liter water per plant per 2 dagen lijkt me wat veel . Probeer zoals Kamilla al aan geeft een beetje in te schatten hoe vochtig de grond nog is en aan de hand daarvan , indien nodig , wat water te geven. Vochtige grond is prima maar natte grond moet je beslist voorkomen.

Die "voeding voldoende voor 6 weken" geldt voor verpotte en al goed ontwikkelde planten maar niet voor zulke kleine plantjes die nog nauwelijks voedingsstoffen uit de grond gehaald hebben. Door dan toch bij te mesten loop je gevaar op overbemesting en dat is slechter voor de plant dan een wat krappe bemesting.

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...