woldistel Geplaatst: gisteren om 15:13 Geplaatst: gisteren om 15:13 Eigenlijk vind ik hier in de provincie het beleid m.b.t. tot de bollenteelt ook best vervelend. Ik zie steeds meer bollenteelt. En ook in beekdalen en waterwingebieden. Ikzelf heb natuurlijk boter op mijn hoofd. Ik koop een zak met bolletjes, plant ze en geniet van de bloemen. Maar die bollen gaan dan wel jaren mee. Want ik probeer om die bollen jarenlang te gebruiken na aanschaf. En ik koop nooit bloeiende snijbloemen. Of tulpen o.i.d. Maar dus soms wel bollen van dubieuze oorsprong 😠.  (Mijn moeder krijgt op moederdag dus bloemetjes uit eigen tuin, leuke pottomaatjes van eigen zaai en in ieder geval rabarberstelen). 3 Quote
hazeltje Geplaatst: gisteren om 17:50 Geplaatst: gisteren om 17:50 Zou je dit niet aan kunnen kaarten bij de plaatselijke politiek. En dit wat je hierboven alle schrijft als dagboekje gebruiken wanneer er gespoten wordt en hoeveel wind er staat? Of gewoon eens gaan kletsen bij een wethouder/ iemand uit de gemeenteraad die natuur in zijn/haar portefeuille heeft.  Maar naar hoor, ik zou me hier ook helemaal niet senang bij voelen, zo'n spuitert  naast mijn perceel. 2 Quote A weed is a plant that has mastered every survival skill, except for learning how to grow in rows. - Doug Larson
Arja Geplaatst: gisteren om 18:48 Geplaatst: gisteren om 18:48 https://www.ekoland.nl/artikel/1277436-henk-klompe-bioplant-verwaaiing-van-gewasbeschermingsmiddelen-een-groot-probleem/ 1 Quote
Trea Geplaatst: gisteren om 19:09 Geplaatst: gisteren om 19:09 Op 17-5-2024 om 13:06, Flup zei: Verhuizen en zoiets (is bij mij in de omgeving) ervoor terugkopen. Link!  Zonder gifspuitende buren in de buurt. Er zijn al mensen verhuisd om ergens te gaan wonen waar het beter zou zijn om kinderen op te laten groeien. Een paar jaar na de verhuizing kan er dan zomaar een lelieteler een stuk land pachten en daar gigantisch veel gif opspuiten. Een cocktail van gifsoorten waarvoor individueel is bewezen dat ze geen ernstige gevolgen voor de gezondheid en de omliggende natuur opleveren. De cocktail met vele giffen is wel echt heel giftig , maar toegestaan door Europese wetgeving die alleen voor individuele stoffen geld. Lang leve de lobby van Bayer en andere foute giffabrikanten. Lang leve de intimiderende en agressieve boeren. (Maar niet heus). Met angstige bewoners met kinderen die een rechtspraak hadden aangespannen. Rechtszaken zijn om om allerlei redenen al een aantal keer verloren. Zie oude uitzending Zembla (denk ik).  Quote
Gitta Geplaatst: 13 uren geleden Geplaatst: 13 uren geleden (aangepast) 16 uren geleden, woldistel zei: leuke pottomaatjes van eigen zaai Dit krijgt mijn moeder ook voor moederdag. Ze is er erg blij mee ieder jaar. Ze wil ook geen bloemen uit de winkel, vanwege het hierboven genoemde gif. 13 uren geleden aangepast door Gitta Tekst toegevoegd 2 Quote
Rookie Geplaatst: 12 uren geleden Geplaatst: 12 uren geleden Ik doe ook niet aan snijbloemen. Om precies deze reden. Â Â 2 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.