Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Mijn hangende groententuin


Aanbevolen berichten

Mijn man heeft 2 pergola's gebouwd voor me om daar een hangende groentetuin mee te beginnen.

 

Ik heb nog nooit een groentetuin gehad, dus het wordt spannend of ik er wat van bak.

Na mijn blunder om 24 slazaadjes in 1 keer te zaaien op de vensterbank, die dus ook allemaal uitkomen , komen nu dus ook mijn courgette's en bonen niet uit.

Na ja, 1 bonenplantje is uitgekomen, maar die trok ik vandaag kapot....verrot, dus veel te nat.

Dan zullen de courgette's waarschijnlijk ook te nat zijn geweest.

Gelukkig had ik van elk maar 3 zaden gezaaid .

 

Ik ga nu dus proberen te zaden voor te kiemen, dan zie ik tenminste wat er gebeurd.

 

Maar hier wat foto's van de pergola's en de potten die ik er al aan heb hangen.

Ik hoop dat de foto's groot zat zijn, want ik heb ze met mijn mobiel genomen.

Pergola's zijn beiden 4 meter lang x ca. 50-65 cm breed.

pergola222651335171075.jpg

pergola345251335171076.jpg

 

Ik heb in 6 potten eikebladsla zitten, in 6 potten broccoli in bakken onder de pergola heb ik 1 bloemkool en prei staan.

 

Ik heb nog oude grote, diepe, ronde bloembakken van het afval gered , daar ga ik proberen wortelen in te telen.

Aan mijn schuur heb ik balkonbakken hangen met aardbeien. Die doen het best goed...ze groeien tenminste .

 

En dan heb ik 1 vraagje over een tomatenplant:

Ik heb er 1 gekocht bij het tuincentrum. Die is nu ca. 1 meter hoog en begint bloemetjes te krijgen.

Had ik er misschien 2 moeten kopen voor de bestuiving? Ik ben nog een echte leek en bedacht me dat deze week pas. Nu krijg ik natuurlijk geen tomaten eraan als er geen bestuiving met een andere tomatenplant plaatsvindt.

Hetzelfde geldt voor mijn peperplant; ook maar 1 van gekocht en die heeft nu ook bloemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Courgette's staan binnen op de vensterbank in potjes. Van 4 april al, maar er komt niks uit. Ik denk dat ik de grond te nat heb gehouden. Ik heb niet van bovenaf besproeid, maar gewoon de onderkant nat gehouden en elke keer als het water daar op was, bijgevuld.

 

Fijn te horen van de tomaten en peperplant. Ik ga er zometeen eens tegen tikken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...