Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Aardappelen komen nog niet op?


Gemma

Aanbevolen berichten

Mijn aardappelen zitten toch al minstens 4 weken in de grond, maar nog geen blad te bespeuren.

Nou was het de eerste weken natuurlijk nogal droog en hebben we pas de laatste dagen regen.

zou dit de oorzaak kunnen zijn dat er nog geen blad zichtbaar is?

Vorig jaar stond er met 3 weken al redelijk blad op.

En het is het zelfde soort.

Iemand een idee?

http://www.buitenthuis.blogspot.com

Rien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.

( St. Ignatus 1491-1556 )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vorig jaar stond er met 3 weken al redelijk blad op.

En het is het zelfde soort.

Het grote verschil met vorig jaar is het weer. De hoofdreden van de trage(re) opkomst dit jaar zal de koude aprilmaand zijn terwijl die van 2011 zeer warm was. Vergelijk deze maand nog maar eens met die van vorig jaar. Dit zei het KNMI over april 2011 .

 

Evenaring van het warmterecord van drie eeuwen

4 mei 2011 - De afgelopen maand was uitzonderlijk zacht. De gemiddelde temperatuur over de hele maand april was in De Bilt 13,1 graden. Daarmee evenaart april 2011 het warmterecord 2007 en bereikt de hoogste waarde sinds het begin van de metingen in 1706. Gemiddeld over 1981-2010 bedraagt de temperatuur in april 9,2 graden.

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja,dat zal met de warmte te maken hebben, wij hebben de aardappelen een maand geleden in de grond gedaan en grote bladeren er al op, is onze eerste keer moestuin, dus allemaal helemaal nieuw voor ons, maar wij hebben hier, in hongarije, al wekenlang mooi weer en de laatste dagen rond de 32 graden, dus dat wil wel...we zijn heel benieuwd hoe het verder gaat....

Hongaarse groeten van Linda

Link naar reactie
Delen op andere sites

En en en? Groeit het nu wel?

 

Ik heb ze vorige week aangeaard en staan nu alweer groter dan ooit boven de ruggen.... Een weekje nattigheid met warmte doet ze blijkbaar goed.

 

(vraag me wel af of ik ze nog een keer moet/zal aanaarden. Heeft iemand daar wat over te zeggen?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...