Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Hallo!


Dashbro

Aanbevolen berichten

Goedemorgen!

 

Ik ben Dashbro, eigenlijk niet, maar hier wel.

Ben 37, natuurliefhebber en droneracer, en sinds 2020 ook wat actiever aan het moestuinieren, in de achtertuin in het midden van Nederland.

 

Eigenlijk vanuit een kennis die graag heet eet, begonnen met het kweken van de Carolina Reaper peper. Gaandeweg steeds meer gaan proberen, en nu voorzien van een hoop kruiden, tomaatjes en (citroen)komkommers- en fruit. Hoe onbekender hoe leuker- al heb ik een hoop ook al teruggevonden hier op het forum.

 

Ik kweek voor op mijn slaapkamer, dus ik ontwaak met een felle gloed aan LED, boven de plantjes die zichtbaar groeien. Leuk om te zien hoe zoiets kiemt, en hoe het per week al kan verschillen.

Ik kweek onder LED, naast kamertemperatuur gebruik ik een terrarium (12 stuks 9x9cm potjes) en een groot aquarium om wat meer warmte te hebben voor de meer exotische planten.

 

Voor echte zichtbare beweging in de planten heb ik ook elk jaar een Telegraafplantje staan, en er staat al een poosje een Perzische Slaapboom te groeien op mijn kamer. Verder heb ik een gele Kiwi uit zaad opgekweekt die mijn pergola aan het beklimmen is.

 

Naast groenten en kruiden, ben ik ontzettend gek op aardbeien, en heb elk jaar veel teveel stekjes. Ben een pietje precies, dus alles gaat bijna onder de loep om het goed te laten gaan. Snoeien met een nagelschaartje om dor blad netjes weg te knippen enzo..

 

Oh ja, en ik heb moeite om kleine berichten te tikken...😅

 

Ben slechts een beginnende moestuinder- maar het is heerlijk om na een hoop ontspanning (en af en toe ergernissen-), te kunnen genieten van eigen groenten, fruit, en kruiden uit de eigen tuin. En daarnaast geniet ik van de vele bestuivers die me daarbij helpen.

 

Hierbij dan ook een van mijn favorieten- een vroege (overwinterde) Atalanta die vandaag de Sering kwam bezoeken.

 

Vriendelijke groenten, en hallo!

Dashbro/ Mark.

20240418_113902.jpg

  • Like 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

On 4/19/2024 at 10:34 AM, woldistel said:

Welkom en veel leesplezier, hier.

Telegraafplantje moest ik even opzoeken. Interessante plant!

 

Net als de Perzische Slaapboom doet deze ook aan "slaapstand", s'ochtends met het licht aan ontwaakt hij, de kleinste blaadjes eerst. Die kleine blaadjes reageren ook op muziek, heel bijzonder om te zien.20240425_221343.thumb.jpg.e0a738953efc2e83c827a6e93d0a58ac.jpg

 

20240426_125944.thumb.jpg.6bfffd99f20614044d23839fadf9d7f8.jpg

  • Like 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...