Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Kalkoenen


Astrid

Aanbevolen berichten

Zoals ik misschien al eens verteld heb, behalve dat ik tuinieren erg leuk vind, is het voor ons een levenswijze self sufficient leven.

Mijn tuin is GROOT, genoeg om een winter lang van te eten, maar daarnaast houd ik ook leghennen, vleeskippen, slachten we elk jaar een varken en een koe etc.

Voor mensen uit de buurt groei ik kalkoenen, as Dinsdag haal ik er weer op samen met 50 slachtkippen en 60 nieuwe leghennen.

 

En toen ging gisteren de telefoon een kalkoenhouder hier in een dorp 20 km vandaan, vroeg of wij wat kalkoenen wilden.

Wat was het geval..er waren een 20 tal kalkoenen ontsnapt tijdens het laden..en die mogen dan niet meer bij de andere 34000 gevoegd worden ivm besmetting.

Dus gaf die boer ze weg...manlief is er 7 gaan vangen, nu zijn wij niet van die kalkoen eters maar eentje voor soep en 6 om weg te geven is altijd leuk.(maak je vrienden mee

De eerste twee weken hebben we zowiezo geen tijd, dus zitten ze nu in een hok met buitenren,(ze kunnen amper lopen de stakkers) en mogen nog een paar weken genieten van het echte leven.

Eerst even op smaak brengen zeg maar, met groen, graan en fruit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

zo das ook geluk hebben .voor jullie .....

voor de kalkoenen natuurlijk een stuk minder ....

 

weet je waar kalkoenen ook dol op zijn ...brandnetels je kunt z ein stukjes knippen en als ze er aan egwent zijn .gewoon in bossen ophangen aan een touw of zo .vroeger kregen de kalkoenen hier altijd brandnetels als groen voer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn vader heeft ook kalkoenen in zijn wei(tje) geïntroduceerd, een paar jaar terug al hoor...

 

Voorheen was het een grote brandnetel plantage , kalkoenen hadden het binnen een week op, en er groeit nooit meer wat!

Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...