Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Duiven eten blaadjes en bloesem pruimenboom


elrike

Aanbevolen berichten

2 dikke duiven eten steeds van mijn pruimenboom alle blaadjes en bloesems op, ik jaag ze weg zodra ik ze zie maar zie ze niet altijd.

Heeft iemand een tip hoe ik ze hier weghou?

De wereld biedt genoeg voor ieders behoefte, maar niet voor ieders hebzucht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het boompje is te groot voor een net en een kat wekt allergie op helaas.

buren hebben wel katten, maar die komen alleen voor de verse aaarde mijn tuin in om daar kadootjes achter te laten.

 

Ik zat zelf te denken misschien wat azijn op de boom te spuiten, zouden ze dat vies vinden en andere bomen zoeken? De jonge blaadjes van de boom blijven ze nog steeds opzoeken jammer genoeg.

De wereld biedt genoeg voor ieders behoefte, maar niet voor ieders hebzucht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 years later...

Omdat ik veel last heb van duivenvraat in de pruimenboompjes, haal ik dit topic maar even omhoog: vandaag zat de eerste houtduif wiegend de takken van de opal te inspecteren.

Bij mij eten ze niet zozeer bloesem alswel de kleine pruimpjes die nu in overvloed aan de boompjes zitten. Ze gaan ongeveer op dezelfde manier te werk als in de krentenboompjes, maar daar wachten ze keurig tot die rijp zijn. Ik heb al eerder geprobeerd de duiven met aluminiumfolie repen uit de bomen te houden, maar na een week zijn ze daaraan gewend. Bijkomend nadeel is dat bij sterke wind de strips uit de boom waaien en in de tuin terecht komen. Dat doe ik dus niet meer.

Iemand die weet waarom duiven dit doen?? Iemand die een manier weet hoe ze uit de boom te houden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hebben hier speciaal stuiken en bomen voor vogels geplaatst. Vooral de krentenboom is in trek. Grappig genoeg beperken de vogels zich echt tot die planten. Verder heb ik hier ook een net voor als het niet werkt of iets moet echt beschermd zijn...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 years later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...