Jump to content

Fruitsoorten die in de schaduw kunnen?

essiebes

Recommended Posts

Mijn geringe kennis van fruit zegt me dat alle fruit eigenlijk best wel wat zon nodig heeft, maar ja ik heb er dan ook wel erg weinig verstand van Ik heb mijn tuin op het oost-noordoosten, dus aardig wat zon. Maar aan de rand neemt de schutting natuurlijk redelijk veel zon weg. In de middag zal de zon daar wel op schijnen (in elk geval in de zomer wel) maar niet zo lang. De rest van de dag staat die rand dan in de schaduw.

Wat kan ik daar voor fruit neerzetten? Ik ben namelijk helemaal hebberig geworden van de fruitbomen van Frank Houweling (ps ik wil alleen lage boompjes en struiken in de tuin, dus een hoge boom die boven de schutting uit komt is geen optie )

Zure kersen kunnen altijd. Appels zijn iets makkelijker dan de meeste fruitsoorten, maar willen liever zon. Japanse Wijnbessen doen het wel goed. Voor de rest heb ik slechte ervaringen met fruitbomen in de schaduw (ik weet dat het verkooptechnisch geen slim antwoord voor me is ), sorry!

Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter

Bedankt voor je antwoord Ik zag bij je minifruitbomen ook een meikers. Kan die ook met wat minder zon af? Is niet echt een zure kers maar ook niet echt een zoete

Hmm het is natuurlijk uiteindelijk een beetje uitproberen dat snap ik eigenlijk ook wel