karamanliali Geplaatst: 30 april 2012 Geplaatst: 30 april 2012 Ik wil in mijn plastic serre tafel druiven planten.Ik wil geel, rood en blauwe druiven planten maar ik weet niet welke soorten lekker en beste geschikt is voor serre in Belgische klimaat.Graag uw reactie. Quote
jeanne-heijmans Geplaatst: 30 april 2012 Geplaatst: 30 april 2012 Ik zelf heb de blauwe druif boskoops glorie en is een zeer smakelijke zoete druif. Quote
Persica († december 2016) Geplaatst: 30 april 2012 Geplaatst: 30 april 2012 Wanneer je echt iets speciaals wilt zet dan: Frankenthaler, de Black Alicante, Muscaat van Alexandrie en de Golden Champion.Bovengenoemde rassen zijn echte kwaliteits druiven, dat kan ik van de rest jammer genoeg niet altijd zeggen. Die zijn meer geschikt om er misschien wijn van te maken. Quote
Frank Houweling Geplaatst: 30 april 2012 Geplaatst: 30 april 2012 Wanneer je echt iets speciaals wilt zet dan: Frankenthaler, de Black Alicante, Muscaat van Alexandrie en de Golden Champion.Bovengenoemde rassen zijn echte kwaliteits druiven, dat kan ik van de rest jammer genoeg niet altijd zeggen. Die zijn meer geschikt om er misschien wijn van te maken.Vaak wel ja. Dit zijn heerlijke druiven maar moeten wel lekker warm staan. In een serre is dat gelukkig geen probleem! Quote Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube
Persica († december 2016) Geplaatst: 30 april 2012 Geplaatst: 30 april 2012 Laat Frank nou net toevallig deze rassen in voorraad hebben ! Quote
Frank Houweling Geplaatst: 30 april 2012 Geplaatst: 30 april 2012 Ook veel lekker pitloze rasjes, maar die geven minder snel vrucht. Vind ze wel erg lekker. Quote Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube
Persica († december 2016) Geplaatst: 30 april 2012 Geplaatst: 30 april 2012 En dan dragen ze eindelijk, blijken het kleine kleine besjes te zijn,.. want dat heb je met pitloze rasjes. Schiet ook niet echt op. Kan me nog de Westlandse druiven van vroeger herinneren, NL was toen nog een druivenland, de bessen waren wat formaat betreft vergelijkbaar met een Reine Claude verte pruim Dat noem ik pas tafeldruiven. Quote
sugar Geplaatst: 30 april 2012 Geplaatst: 30 april 2012 Ik vind zelf Sophie als witte druif een absolute aanrader : grote lekkere, witte druiven en goed gezonde plant. En verder was ik Kodrianka in mijn vorige tuin veelbelovend. Dikke, knapperige blauwe druiven. Quote Blog over mijn (Fruit)tuin : NIEUW ADRES http://Fruitberg.wordpress.com Kijk ook eens op mijn fotosite : http://supermasj.zenfolio.com
karamanliali Geplaatst: 1 mei 2012 Auteur Geplaatst: 1 mei 2012 Graag wil ik druiven, die naast zoet en sappig, ook zachte schild en kleine pitten die je niet voelt in mond.Van elke kleur blauw, goud geel en rood (of roze) wil ik een soort planten in serre. Quote
Frank Houweling Geplaatst: 1 mei 2012 Geplaatst: 1 mei 2012 Naja, vooral zachte schil vind ik een beetje moeilijk. Vaak is het zo: een grote druif heeft een wat stuggere schil. Quote Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube
Menph Geplaatst: 5 mei 2012 Geplaatst: 5 mei 2012 Na wikken en wegen heb ik zelf 'Georg' en 'Katharina' aangeplant. Twee moderne rassen. Ik wilde een druif welke de supermarktdruif zou benaderen. Bovengenoemde hebben een cylindrische vorm en een stevige schil. Ze bevatten wel pitten.supermarktdruiven zijn vaak pitloos en worden met hormonen behandeld ter bevordering van de grote. Pitloze druiven zonder deze behandeling vind ik te klein. Misschien dat ik in de toekomst nog ruimte maak voor een witte muskaatdruif. De rijptijd mag dan bij voorkeur vroeger, danwel later vallen als die van deze twee rassen. Georg Katharina Quote
Limoncello Geplaatst: 10 mei 2012 Geplaatst: 10 mei 2012 Deze week even kijken wat nog leeft want mijn Georg heeft de winter jammer genoeg niet overleefd, dat weet ik al. Dus nog 14 rassen over Rassen die goed in de markt liggen; Georg, Venus, Phoenix, Katherina, Einset seedless, Juliana,... Verder zijn er de laatste jaren meer en meer soorten van de oost-bloklanden die omwille van hun weerbestendigheid het goed doen bij ons. Quote Mijn tuinavonturen op http://www.dedolletuinder.be/
Frank Houweling Geplaatst: 10 mei 2012 Geplaatst: 10 mei 2012 Klopt, ik heb vooral Engelse en Oostblok. Wel grappig om te zien dat wij een compleet andere keuze hebben gemaakt in onze rassen! Quote Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube
Limoncello Geplaatst: 10 mei 2012 Geplaatst: 10 mei 2012 Was nog de Arkadia, Frumoasa alba en de allombekende Muscat Blue vergeten te vermelden Quote Mijn tuinavonturen op http://www.dedolletuinder.be/
Jorg Geplaatst: 10 mei 2012 Geplaatst: 10 mei 2012 Vraag over druif sophie tegen/rond paal leiden: https://www.moestuinforum.nl/druif-sophie-tegen-paal-leiden-hoe-breed-wordt-dit-t5320.html Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.