Guus D Geplaatst: 30 april 2012 Share Geplaatst: 30 april 2012 Ja, dat is de vraag kun je brandnetels bestrijden met brandnetel gier zelf. Ik heb namelijk heel veel last van die ieniemienie brandnetels in mn tuin. Terwijl er elder van die grote brandnetles staan, dus ik dacht kun je die kleintjes bestrijden met brandnetelgier? Ik hoor het wel! Quote Omdat het kan. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Claudia69 Geplaatst: 30 april 2012 Share Geplaatst: 30 april 2012 De kleintjes schoffel ik gewoon weg waar ik ze niet wil hebben. In een paar hoekjes laat ik ze staan. Je kan ze ook oogsten en in de soep draaien Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Kamilla Geplaatst: 30 april 2012 Share Geplaatst: 30 april 2012 Het lijkt wel of je een variant op homeopathie aan het uitvinden bent. Ik heb geen idee of je met brandnetelgier de brandnetels zou kunnen bestrijden. De kleine brandnetel is de urtica urens en is het meest geneeskrachtig. De grote is de urtica dioica. Brandnetelgier is behalve een bestrijdingsmiddel tegen luizen ook voeding voor de planten. Dus ik ben benieuwd wat de anderen over dit idee zeggen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Bit Geplaatst: 1 mei 2012 Share Geplaatst: 1 mei 2012 Brandnetelgier is voor vanalles te gebruiken , maar 1 van de eigenschappen is de hoge voedingswaarde ( met name stikstof dacht ik ) en dat werkt dus niet tegen, maar juist voor de brandnetels Guus, Nee, niet doen dus. gewoon schoffelen op een droge , liefst zonnige dag. schoffel ze !! Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
hansm Geplaatst: 1 mei 2012 Share Geplaatst: 1 mei 2012 Brandnetelgier is daar niet voor, maar opzich nog wel interesante vraag, ik vermoed met een veels te sterke oplossing brandnetelgier dit bij jonge brandnetels wel lukt.En niet die zaadslierten aan de brandnetels gebruiken bij je brandnetelgier he Quote Players only love you when they're playing. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.