Sanderpaarswit Geplaatst: 3 mei 2012 Geplaatst: 3 mei 2012 Hallo, Hoe krijg je mooie kroppen sla ? Mvg sander Quote
Jorg Geplaatst: 3 mei 2012 Geplaatst: 3 mei 2012 Sander, Als je nog maar net begint: door plantjes te kopen en die niet te diep uit te planten in de volle grond. Het hart moet boven de grond zitten. De rest gaat vanzelf, wel af en toe wat water geven natuurlijk. Over voeding hoef je je niet druk te maken. Wil je zaaien dan vul je een potje met potgrond, legt de zaadjes er op en geeft water. Deze potjes zet je buiten en niet binnenhuis. Na onkiemen geef je ieder plantje een eigen potje met verse potgrond om ze na enkele weken uit te planten in de volle grond. p.s. voordat je ons doodgooit met vragen wil ik je aanraden om eerst een goed moestuinboek te raadplegen, op internet en op het forum te zoeken, daar zullen je meeste vragen wel al beantwoord zijn. Je kunt namelijk niet verwachten dat wij alle relatief makkelijk vindbare antwoorden voor jou gaan opzoeken Een goed naslagewerk is in ieder geval aan te raden als je begint met moestuinieren. Verder: gewoon proberen, door trial en error leer je het meeste. Quote
Bit Geplaatst: 3 mei 2012 Geplaatst: 3 mei 2012 en .... er zit een zoekfunctie op dit forum ! zie rechtsboven aan elke pagina.Maar wel succes hoor ! Quote
lombok Geplaatst: 4 mei 2012 Geplaatst: 4 mei 2012 Wanneer je mooie kroppen wilt hebben moet je regelmatig water gieten in de krop, de plant is zo geschapen dat hij vanzelf het water verdeeld naar het wortelgestel. Quote Ik huur kavels bij Volkstuinvereniging 't Boeskoolhöfke te Oldenzaal( www.hetboeskoolhofke.nl)
lombok Geplaatst: 5 mei 2012 Geplaatst: 5 mei 2012 Dit is mijn resultaat: Links de krop die wordt gevormd door het gieten van water in de krop, rechts de nog te kroppen sla. Quote Ik huur kavels bij Volkstuinvereniging 't Boeskoolhöfke te Oldenzaal( www.hetboeskoolhofke.nl)
jeanne-heijmans Geplaatst: 5 mei 2012 Geplaatst: 5 mei 2012 echt heel mooie kroppen, maar zie het verschil even niet, maar zal wel aan mij liggen ps o ja nog een keer gekeken, sorry nu zie ik het Quote
Carla Geplaatst: 5 mei 2012 Geplaatst: 5 mei 2012 Geldt dat ook voor andijvie? Weer iets nieuws geleerd Quote
lombok Geplaatst: 6 mei 2012 Geplaatst: 6 mei 2012 Mijn Advies: Ja hoor ook voor andijvie je moet gewoon de plant bestuderen hoe hij inelkaar zit en je zult zien hoe wonderlijk dit is geschapen. Nooit koud water over de planten gieten altijd het gietwater op temperatuur houden doormiddel van de zon ook zo'n fenom die ons als mens geschonken is in de natuur. Je houd zelf ook niet van een koude doche behalve in de zomer? Quote Ik huur kavels bij Volkstuinvereniging 't Boeskoolhöfke te Oldenzaal( www.hetboeskoolhofke.nl)
Sanderpaarswit Geplaatst: 7 mei 2012 Auteur Geplaatst: 7 mei 2012 zeer mooie kroppen! hoelang duurt het ongeveer voor je dit resultaat bekomt ? mvg Quote
LucV Geplaatst: 7 mei 2012 Geplaatst: 7 mei 2012 Vraag over kroppen sla in potten: https://www.moestuinforum.nl/kroppen-sla-in-potten-t5256.html Quote
lombok Geplaatst: 8 mei 2012 Geplaatst: 8 mei 2012 Ik heb ze geplant op 12 maart ivm met de vorst in het Oosten iets langer geduurd, maar bij goed weer ± 3 weken. Quote Ik huur kavels bij Volkstuinvereniging 't Boeskoolhöfke te Oldenzaal( www.hetboeskoolhofke.nl)
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.