Impocta Posted May 6, 2012 Share Posted May 6, 2012 Weet iemand of er een verschil is tussen raapstelen en turnip greens? Google translate zegt vanwel, maar wikipedia zegt dat raapstelen van een andere supspecies is dan turnip. Wie kan me verlossen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RvO Posted May 6, 2012 Share Posted May 6, 2012 Volgens mij zijn turnip greens inderdaad raapstelen.Maar wat zijn raapstelen? Ik heb ooit eens geprobeerd e.e.a. uit te zoeken, maar ik kwam er toen ook niet helemaal met zekerheid uit, zie snijmoes-koken-t2776.html#p46491Als je vanavond nog een stevige hoofdpijn wilt hebben, ga dan vooral de naamgeving en taxonomie van koolsoorten uitzoeken Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kamilla Posted May 6, 2012 Share Posted May 6, 2012 In een tuinboek dat ik al jaren in huis heb, staat dat raapstelen jonge plantjes van de koolraap of Chinese kool zijn. Snijmoes is bij mijn weten een alternatief voor raapstelen. Het voordeel hiervan vind ik dat je ze door kan laten groeien en telkens weer oogsten zonder dat ze vies van smaak worden. Bij raapstelen is dat niet zo lekker meer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts