Geplaatst: 30 mei 20232 j Platbuik libel? facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 31 mei 20232 j Groene eitjes in de kas op een tomaat. Van de groene stinkwants als ik google kan geloven.
Geplaatst: 4 juni 20232 j Zie ze elk jaar weer, maar dit jaar wel heel extreem. Honderden op de terras tegens ook op meubilair. Al op internet gezocht. Kom deels uit bij fluweelmijt, maar als ik de foto's daarvan hier op het forum zie, dan is dat soort veel groter. Deze zijn max 1mm groot. Zijn vliegensvlug. Minder dan 1 minuut om een afstand van 60cm te overbrugen. Deze in de video genomen, terwijl ze redelijk stil stonden. Als ik rode spint mijten opzoek, zien ze er niet zo uit als dat. Op planten ben ik ze maar 1x tegen gekomen. Kom ze alleen tegen op plekken in de zon, als er schaduw is, lopen ze met de zon richting mee. De snelheid waarmee ze lopen doet me denken aan een roofmijt?
Geplaatst: 8 juni 20232 j Als vlinder is ie wat minder kleurrijk, want het is een uiltje, een nachtvlinder. Maar de rups van de kuifvlinder is prachtig en hij eet met zijn collega's de koningskaars op. 8 juni 20232 j aangepast door Arja
Geplaatst: 9 juni 20232 j Hier zagen we de mooie sint Jacobsvlinder Jammer voor hem/haar halen wij al het Jacobskruiskruid weg als we het vinden. Maar hij komt ook wel op andere kruiskruidsoorten lees ik. facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 9 juni 20232 j En ik heb wat helpers naar de kas gedragen: facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 10 juni 20232 j We hebben een spinnetje wat in en uit een holletje kruipt wat tussen de voegen op het terras zit. Kan geen filmpje plaatsen, wel een slechte foto nav filmpjee. Hij is heel grappig, komt tevoorschijn, kijkt rond, ziet gevaar en ploep weg.
Geplaatst: 10 juni 20232 j Heeft iemand al aspergehaantjes fijngeknepen? Hier nog geen eentje gezien. Edit: dat moet je dus nooit zeggen. Drie kleuters en één puber gepureerd. 10 juni 20232 j aangepast door Arja
Geplaatst: 10 juni 20232 j On 5/20/2023 at 3:47 PM, Arja said: Wantsen eitjes in de meidoorn Ze zitten er nog steeds.
Geplaatst: 11 juni 20232 j @Arja Beeldschoon die wantseneitjes. Net zeeuwse knoppen. Aspergehaantjes zijn hier genoeg. Alle stengels hebben eitjes. Gelukkig wrijf je die zo weg. Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 11 juni 20232 j Deze kanjer wel gezien op internet, maar tot vandaag nooit in het echt gezien.
Geplaatst: 14 juni 20232 j Vorig jaar zag ik alleen wilde bijtjes in de bloeiende asperge, maar dit jaar zie ik er ook vaak hommels in hangen.
Geplaatst: 17 juni 20232 j @ArjaSint jacobsvlinder op jacobskruiskruid? 😬 Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 17 juni 20232 j Hahaha klopt, ik haal hier iedereen door elkaar! Thx! 17 juni 20232 j aangepast door Arja
Geplaatst: 17 juni 20232 j Komt vast door de sintjansuien. Ben ik alvast gewaarschuwd voor morgen, dan gaan de mijne er ook uit 😄 Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 18 juni 20232 j Ze zijn zo leuk en de plant zit er vol mee, dus ik doe gewoon nog wat foto's.
Geplaatst: 20 juni 20232 j Wie weet wat dit is? Inmiddels gevonden...dopluis 20 juni 20232 j aangepast door Lia56 Gevonden
Geplaatst: 21 juni 20232 j Gespot. Aziatisch lieveheersbeestje. Deze zou de larven van onze inheemse soort opeten. Heb die juist nodig tegen de luizen 🤔 21 juni 20232 j aangepast door Lia56
Geplaatst: 21 juni 20232 j Deze eet óók luizen. En vanalles anders. Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 21 juni 20232 j @woldistel Dat had ik ook gelezen maar de larven van de inheemse soort worden zo ook opgegeten..
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.