Knarfvries Geplaatst: 8 mei 2012 Geplaatst: 8 mei 2012 Yo allen, Al een tijdje aan het genieten van de vele leuke berichtjes en recepten van de vele gebruikers die dit forum herbergtIk ben Frank (palindroom Knarf) ik ben 33 (nog enkele dagen ) heb een vrouw en 2 kloontjes ehhhe zoontjes (ze lijken blijkbaar op me ) Ik ben sinds een Jaar met de gedachte aan het spelen een Tuintje te nemen (naast onze onderhoud vrije tuin ) dit mede omdat ik de kennis wil doorgeven aan mijn kloontjes ehhh -kl+z over waar ons dagelijks gevulde bord met eten vandaan komt en wat de functie is van de diertjes voor deze heerlijkheden. Inmiddels heb ik sinds 16 Maart een mooi formaat (90m2) kunnen huren bij de plaatselijke volkstuin vereniging (wachtlijst 4mnd) Omdat Maart al redelijk de richting van April aan het zoeken was, direct een paar dagen achtereen gespendeerd in de tuin: Was een verwaarloosde tuin 180m2 die in 2-en is gedeeld (ik moest eerst een gat in het hek knippen en een poort plaatsen voordat ik toegang had)Hierna de Vakken voor wisselteelt aangemaakt met behulp van tegels (vanuit de vereniging hadden ze de grond reeds geploegd)Vervolgens de grond (het was behoorlijk droog in die tijd) om geschept en geharkt gespit gedingest om plant klaar te maken ( ik ben een kantoor baan gewend dus het is te raden hoe mijn handen er uitzagen na de dagen spitten, blaar in de blaar die een blaar was ) Inmiddels zijn we 1,5 maand verder en ben ik toch trots op het resultaat (kreeg zelfs complimenten van mijn buurman die 25 jaar al een tuin heeft en 25jaar bij een kweker heeft gewerkt) enige opstart probleem die ik in die 1,5 maand heb gehad is dat duiven en een slakken invasie mijn spitskool en rodekool tot sprietjes hadden gevreten (gelukkig dankzij advies van bovenstaande buurman de sprietjes laten staan (hartje was niet kapot gevreten) en nu staan ze er weer fier bij.en de zelfde slakken gek zijn op mijn tomatenplantjes waardoor ik van de 6 plantjes (uit zaad)er inmiddels in 1 nacht nog maar 3 overhad Ik heb op de tuin ook een tunnel staan voor de paprika/komkommer en de Tomaat ( en natuurlijk voor het voortrekken van de boontjes/bietjes/uchikuri/boerenkool/sla etc)en ik heb mij verbaasd over hoe snel de natuur zijn werk doet (met een beetje hulp) Hieronder een aantal foto's want daar zijn jullie gek op eerst de tuin in Maart daarna de tuin (in delen)zoals hij nu is : Quote
Janine~Bustani Geplaatst: 8 mei 2012 Geplaatst: 8 mei 2012 Zow hey, dat ziet er prachtig uit Best knap voor een kantoor'pikkie' Welkom hier!!! Quote
jeanne-heijmans Geplaatst: 8 mei 2012 Geplaatst: 8 mei 2012 Welkom, ziet er super uit,mis alleen een foto van je 2 -kl+z oontjes Quote
Jorg Geplaatst: 8 mei 2012 Geplaatst: 8 mei 2012 Welkom, tuintje ziet er goed uit, mag je inderdaad al trots op zijn ! Quote
Helly Geplaatst: 8 mei 2012 Geplaatst: 8 mei 2012 Hallo en welkom op dit forum. Mooi stukje tuin heb je hoor. Loopt in een punt als ik t goed zie. Je hebt duidelijk je best er op gedaan Quote Good things come in small packages
meekje Geplaatst: 8 mei 2012 Geplaatst: 8 mei 2012 Ziet er prima uit!Succes met de tuin... Quote Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen... Groetjes! Meekje
Druifje Geplaatst: 9 mei 2012 Geplaatst: 9 mei 2012 Hallo, dat ziet er al goed uit zeg. Hoe heten die plastic kapjes die je over je plantjes hebt staan? Die lijken mij ook wel handig. Quote
Knarfvries Geplaatst: 9 mei 2012 Auteur Geplaatst: 9 mei 2012 Hallo, dat ziet er al goed uit zeg. Hoe heten die plastic kapjes die je over je plantjes hebt staan? Die lijken mij ook wel handig. Zijn idd Planthoedjes ik heb ze gehaald bij de hornbach (ook verkrijgbaar in een anti slak versie) Maar met een beetje doe het zelf kan je ze ook (niet zo groot) van 2L plastic melk fles maken (onderkant eruit en klaar) Quote
Rantje Geplaatst: 9 mei 2012 Geplaatst: 9 mei 2012 Welkom! Zier er hartsikke mooi uit! Quote http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl
Jorieke123 Geplaatst: 9 mei 2012 Geplaatst: 9 mei 2012 Welkom! Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Knarfvries Geplaatst: 10 mei 2012 Auteur Geplaatst: 10 mei 2012 Welkom, ziet er super uit,mis alleen een foto van je 2 -kl+z oontjes Hierbij mijn kloontjes (de 1 met een zonnebril de ander met ruitjes jas) met een vriendje bij de plaatselijke FC Quote
Bit Geplaatst: 10 mei 2012 Geplaatst: 10 mei 2012 Je zit wel op dikke klei zeg ! welkom en succes hoor ! Quote
Annette Geplaatst: 10 mei 2012 Geplaatst: 10 mei 2012 Welkom ! ziet er goed uit zeg ! je hebt hard gewerkt. Quote http://www.doudou-creaties.nlhttp://www.epipen-tas.nl
Knarfvries Geplaatst: 10 mei 2012 Auteur Geplaatst: 10 mei 2012 Je zit wel op dikke klei zeg ! welkom en succes hoor ! Lijkt op de foto zo maar het is echt super grond(helaas ook voor onkruid Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.