wilma Posted May 8, 2012 Share Posted May 8, 2012 Wie heeft dit kruid al eens gekweekt. Kan op t net wel veel info vinden waar anijs goed voor is, maar zie nergens hoe je het zaaid. Wilma Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted May 8, 2012 Share Posted May 8, 2012 Ik wel, je zaait het zoals bijv. koriander. Het duurt echt even voordat ze opkomen, en het worden best grote planten. Ik denk zo'n 20 a 30 cm uit elkaar? Ik heb nu een aantal rijen staan, ik hoop dat ze nu even wat sneller gaan groeien Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
wilma Posted May 8, 2012 Author Share Posted May 8, 2012 jorieke, kan je de anijs bij de bladgewassen zetten of horen ze ergens anders bij?. Hoeveel planten heb je nodig om behoorlijk wat zaad te kunnen krijgen?zijn het warmte behoevende planten of kan dit al op de koude grond gezaait worden>sorry, ik weet niets over koriandergroei dus heb geen vergelijking.help me a u b even op weg hiermee. bij voorbaat mijn dank Wilma Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted May 8, 2012 Share Posted May 8, 2012 Ik heb het in de koude grond gezaaid, al een weekje of 2 terug. Dus nu kan dat wel. Ik moet ook nog uitvinden hoeveel planten genoeg is. Ik heb een metertje of 4 a 6 schat ik (zal het na moeten meten). Maar dan hoop ik ook voor een paar jaar genoeg te hebben. Ik weet niet in welke wisselteelt-groep het hoort. Doe ik niet aan Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
dennislp Posted May 8, 2012 Share Posted May 8, 2012 Wilma, als je nog zaad zoekt geef dan maar een gil Quote > Planten kopen? Doe het bewust! Link to comment Share on other sites More sharing options...
wilma Posted May 8, 2012 Author Share Posted May 8, 2012 dank je wel Jorieke, ik ga het proberen. Alleen is mijn zaad wel een beetje overjarig dus ga aan dennis vragen om wat recenter zaad.Weet alleen nog niet hoe dat gaat.groetjes Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dennislp Posted May 8, 2012 Share Posted May 8, 2012 Ik heb je een PB (Privé Bericht) gestuurd Quote > Planten kopen? Doe het bewust! Link to comment Share on other sites More sharing options...
wilma Posted May 8, 2012 Author Share Posted May 8, 2012 ------------------------------------------------------------` JA DENNIS DAT HEB IK GEZIEN MAAR HOE STUUR IK JOU EEN PB? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dennislp Posted May 8, 2012 Share Posted May 8, 2012 Op de pagina waar je je prive berichten ziet , hier dus: https://www.moestuinforum.nl/ucp.php?i=pm&folder=inboxOf hier boven aan het forum klik je op Gebruikerspaneel, daarna in het menu aan de linker kant druk je op Privé berichten, en daarna op Postvak In. Dan open je die PB van mij weer, en dan staan er boven het bericht 2 knopjes:Send Reply en ForwardSend Reply = BeantwoordenFoward = Doorsturen naar een ander forumlid Daar druk je dus op Send Reply, en dan kan je hem beantwoorden Quote > Planten kopen? Doe het bewust! Link to comment Share on other sites More sharing options...
thea Posted May 8, 2012 Share Posted May 8, 2012 Dennis heb je ook ietse pietse zaad voor mij??? moestuindag? Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted May 9, 2012 Share Posted May 9, 2012 Ik heb dan wel wat voor je Thea, Dennis komt niet naar de moestuindag (toch?) Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
dennislp Posted May 9, 2012 Share Posted May 9, 2012 Ik kom inderdaad niet naar de moestuindag. Zit o.a. dan met drukte van m'n examens.Maakt mij niet uit wie het geeft, net wat het makkelijkste is Quote > Planten kopen? Doe het bewust! Link to comment Share on other sites More sharing options...
wilma Posted May 10, 2012 Author Share Posted May 10, 2012 hallo Dennis, de zaadjes zijn aangekomen. Heel hartelijk dank er voor.Staan al in de couveuse. groetjes Wilma Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Charly Posted May 2, 2017 Share Posted May 2, 2017 Kijk. Zo fijn dat ons forum zo mooi en goed gevuld is. Als je je zorgen maakt over de kieming van je anijs-zaadjes: even zoeken. En je leest dat het ontkiemen echt lang duurt en dat je dus gewoon geduld moet hebben. Super! Quote wees bevriend met kleine dingen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts