Geplaatst: 29 juni 20241 j Ik had er van gehoord maar nog nooit gezien, de Grote weerschijnvlinder. Een vrouwtje. Vreemd genoeg foeragerend op een vlinderstruik en dat is niet zoals het in de boekjes staat. Deze vlindersoort houdt van dierlijke uitwerpselen en in staat van ontbinding verkerende dierenlijkjes. Dit om de zo geliefde zouten op te nemen. En zweet houden ze ook van. Maar dit exemplaar houdt er duidelijk van om eens lekker exotisch te doen en neemt het er goed van. En laten we eerlijk zijn, ik hoef ook niet iedere dag aardappelen, vlees en groente, hoe lekkere ook. Vanavond gaat de babbekukel aan! 😋
Geplaatst: 29 juni 20241 j Die heb ik ook eens een keer in de woonkamer gehad. Het mannetje bleef buiten. Gelijk gefotografeerd, want die zie je niet zo vaak. Daarna nooit meer gezien helaas, zo vaak komen ze niet meer voor. Mooie vondst!
Geplaatst: 29 juni 20241 j Gaaf! Paar jaar terug eentje tijdens een wandeling kunnen spotten. Schijnen in de flevopolder nog weleens gezien te worden. Erg tof dat 'ie op de vlinderstruik zat, die blauwe gloed op de vleugels is echt prachtig. En at smakelijk!
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.