rups89 Geplaatst: 8 juli 2024 Geplaatst: 8 juli 2024 Hoi, Ik ben een pas beginnende tuinier. In de hitte van een paar weken terug zijn mijn cherry tomatenplanten uitgedroogd Zijn ze nog te redden? Quote
marcelru Geplaatst: 8 juli 2024 Geplaatst: 8 juli 2024 Flinke plens water erbij en afwachten. De planten zien er nog niet uit alsof ze al definitief het loodje gelegd hebben. Quote
redzebra Geplaatst: 8 juli 2024 Geplaatst: 8 juli 2024 Zo te zien op de foto denk ik dat er water genoeg is nu (de grond moet vochtig zijn maar ook niet te nat, op dit moment heeft de plant geen groei en alleen oud gekruld blad, dus verdampt er niet veel meer) , het opkrullen van de bladeren is omwille van geleden stress en blijft zo, nieuw blad gaat echter terug normaal zijn. Nieuw blad en bloemtrossen worden gevormd in de top of door middel van dieven. En daar wringt het schoentje : rood is de stam, blauw de bladeren, ( je kan best ook de stam aanbinden en niet het blad , waarbij je de lus ruim genoeg houd, de stam verdikt nog en anders krijg je insnoering). In de groene cirkel zie je dat de top is verwenen, ik vermoed door uitdroging als ik je verhaal volg of heb je per ongeluk verkeerd gediefd ? Wil je de plant redden dan moet je dus 1 of meerdere dieven laten uitgroeien, de dieven beginnen in een oksel van een blad en stam, dus op de kruisingen van de rode en blauwe lijnen. Het is moeilijk te zien op de foto, maar ik denk dat er 1 zit in de zwarte cirkel, indien zo laat deze uitgroeien en dief vooral niet. , 2 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.