Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Kiemzaden - Zaden, verschil?


Kokkie Ellen

Aanbevolen berichten

Heel eenvoudig, het is een kwestie van commercie. Hoe mooier de tekst op het zakje hoe sneller het verkoopt en dáár gaat het tenslotte om. Vaak is het zo dat als de ene firma beter verkoopt dan de andere hebben ze een betere aansluiting bij de consument gehad en die wordt graag wat voorgespiegeld.

 

Daarnaast zijn er zaden met een speciaal huidje rondom het zaad van een kiembevorderend middel maar dat staat dan duidelijk aangegeven.

met vriendelijke groet, Rubo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kiemzaden zijn dacht ik altijd totaal biologisch geteeld.

Normale zaden niet altijd en daar kan bijvoorbeeld weer een spulletje omheen zitten wat de kiemkracht bevorderd, geen idee of dat schadelijk voor je kan zijn maar genoeg mensen noemen dat als reden om het NIET als kiegroente te gebruiken.

 

Maar normale zaden zijn denk ook vrij duur om te kiemen..

Zakje Rucola kiem-zaad bij de Natuurwinkel is iets van 2 á 3 euro en dan heb je dacht ik iets van 140gram.

In de vollegrond heb je 4 á 5 gram nodig per m²... Dus 140 gram is véél

 

 

Ik gebruik alleen kiemzaden of zelf geoogst zaad voor kiemgroentes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je bedoelt dat je kiemzaden wilt gebruiken om volledige planten te groeien? Dus bvb van dillekiemzaad een bosje dille groeien, van radijskiemzaad radijsjes kweken? Zou ik niet doen, is zonde van het zaad.

 

Kiemgroentezaden zijn (veelal) biologisch gekweekt, mocht je daarom dit zaad willen gebruiken dan kan je beter bij bvb Vreeken (of welke willekeurige zadenaanbieder die zelf zaden kweekt) informeren naar biologische zaden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat bedoel ik eigenlijk

Ik heb nl een 10 tal zakjes gekregen en vroeg me af of je dat dus eigenlijk als gewoon zaad kan gebruiken

Wat ik begrijp is dat het dus alleen duurder is en dat kiemzaden weldegelijk gewone planten kunnen worden net zoals met gewone zaden (ben een beginner;-) )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...