jootje Posted July 24, 2024 Share Posted July 24, 2024 Zoooveel bloemen in mijn courgetteplant. Zoveel courgettes die groot zouden kunnen groeien. Maar nee hoor, geen enkele mannelijke bloem. waar zijn die mannen nou als je ze nodig hebt! 😂😉 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrijs Posted July 24, 2024 Share Posted July 24, 2024 (edited) Het is ook wel een beetje raar vrouwtje, met zo'n uitgerekte steel. Lijkt meer een klimcourgette. Maar alleen is maar alleen, zet er wat anderen bij voor de eerste bevruchting, zo doe ik het vaak. Die schoffel je eventueel na een paar weken weer om als de bloemetjes en bijtjes hun werk weer doen. Ondertussen snel plukken voor ze slecht worden of verwelken, want dan heb je er niets meer aan. Er zijn genoeg recepten voor jonge courgettes met bloem. zuchini with flower - Google Zoeken Edited July 24, 2024 by Patrijs 4 Quote De moestuin van Patrijs Link to comment Share on other sites More sharing options...
loes Posted July 24, 2024 Share Posted July 24, 2024 6 uren geleden, jootje zei: Zoooveel bloemen in mijn courgetteplant. Zoveel courgettes die groot zouden kunnen groeien. Maar nee hoor, geen enkele mannelijke bloem. waar zijn die mannen nou als je ze nodig hebt! 😂😉 Hierzo! ik heb alleen nog maar mannelijke bloemen 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jootje Posted July 24, 2024 Author Share Posted July 24, 2024 Patrijs, het is inderdaad een rare plant, er komt nog minstens 1 rank… Loes…..heb jij weer…al die mannen! Heb je ook niks aan, hoewel ik net gelezen heb dat om te vullen de mannenbloemen het lekkerst en grootst zijn! 😂 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts