Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

dadelstroop


jasmin

Aanbevolen berichten

Heeft even niks met moestuin te maken, helaas. Maar ik ben zo in de mood van het inmaken van de rabarber, dat ik onrustig meer wil inmaken, maar nog niks te oogsten heb aan andere vruchten en groenten.

Wij zijn dol op dadelstroop, dus het leek me top om dat zelf te gaan maken. Gisteren een kilo goedkope dadels gehaald, in de volle verwachting hier een recept van te vinden op internet. Nou, dat valt tegen. Of ik Google verkeerd, dat kan ook. Maar op 1 recept na (kook de dadels in water en pureer ze als ze zacht zijn), zie ik alleen recepten waar gezegd wordt dat je even de dadelstroop in de winkel moet halen.

 

*help*

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik had er nog nooit van gehoord, dus ik dacht laat ik eens even kijken wat dat is. Ik kom zelf nogal snel op engelse sites uit en kwam zo ook een recept van "date syrup" tegen, lijkt heel erg op die wat jullie al hadden gezien, maar wil de link toch even delen. (Ik weet niet eens of je op het forum zomaar links mag delen?)

 

http://zomtbakes.blogspot.com/2010/06/raw-natural-sweetener-date-syrup.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

maak ook een overheerlijke dadel taart !!!

 

500 gram dadels (ontpit en in reepjes gesneden)

250 gram roomboter

150 gram bruine basterdsuiker

1 handje walnoten in kleine stukjes fijngemaakt

1 rol Maria biscuitjes (in stukjes gebroken van ongeveer 1 cm)

1 eitje

stroop kan met de paardenbloemenstroop of gewone

Cocosstrooisel als garnering

Boter zachtjes smelten

Suiker toevoegen en goed roeren, zodat de suiker een beetje oplost

Ei met garde goed loskloppen en toevoegen; eventjes doorkoken onder voortdurend roeren

Doe er een flinke scheut stroop bij en kook nog even door

Dadels toevoegen, goed door roeren en 1 minuut doorkoken

Koekjes toevoegen en alles door elkaar scheppen

Voeg het toe bij de rest, nog een half minuutje doorkoken

Stort het geheel in een ingevette taartvorm en druk het goed aan met de bolle kant van een lepel. Laat ongeveer 1½ uur afkoelen in de koelkast voordat het gesneden kan worden. De taart moet 1½ cm dik zijn. Als de taart is afgekoeld, strooi je er cocosstrooisel overheen.

 

echt is ZOOOO lekker

kijk eens op mijn site www.jamenzo.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

O ja... eerder hadden we het over de jam... die was niet zo heel goed gelukt. Ik had dadels, vijgen, walnoten, appel, cranberry tot een jam proberen te krijgen, maar die bleef nog te dun...

maar ook DAT is helemaal goedgekomen... appeltaart gemaakt, en de goudrenetten lekker gewenteld in dit sausje.... gruwelijk lekkere taart geworden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...