aldegonda Posted July 28, 2024 Share Posted July 28, 2024 Heel graag hadden we de olifanten knoflook willen bewaren, dus voor bv voor 10 maanden.W Verleden jaar hadden we ze bewaard in droge donkere plaats, maar een paar maanden geleden waren ze volledig uitgedroogd. Kan iemand ons helpen met de gouden tip. Met heel veel dank op voorhand Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
acpronk Posted July 28, 2024 Share Posted July 28, 2024 Zo lang heb ik ze nooit bewaard, hooguit enkele maanden. Sommige knoflook rassen kun je een jaar thuis bewaren, andere slechts 1-2 maanden.. van OK weet ik het niet, die gaan na 4-5 maanden de grond weer in. Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
woldistel Posted July 28, 2024 Share Posted July 28, 2024 (edited) Olifant knoflook is meer verwant aan prei en lijkt meer op oerprei, dan op knoflook. Dus oogsten en eten en eventueel wat in de vriezer. Maar zeker geen 10 maanden bewaren. In oktober weer de grond in, de kleine bij-teentjes kun je bij het oogsten gewoon weer gelijk de grond indrukken. Edited July 28, 2024 by woldistel Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts