Jump to content

Kiwi? Of duizendknoop?

DBmoes

Recommended Posts

Hoi

Ben al enige jaren lekker aan het moestuinieren. Nog niet eerder op dit forum gepost. Maar wil nu toch jullie hulp inroepen. 

Ik heb op meerdere plaatsen spontaan opkomende scheuten. Ik dacht aan kiwi en kwam met de determinatie van de plantnet app op hetzelfde uit. 

Ik heb zelfs een scheut aan mn schoonouders gegeven. 

Nu bekruipt mij toch de angst, wat als het geen kiwi is, maar duizendknoop.

Hierbij enkele fotos. Hopelijk kunnen jullie mij gerust stellen en zo niet, dan ben ik er hopelijk nog op tijd bij.

Dank!

20240804_105154.jpg

20240804_105143.jpg

20240804_105129.jpg

20240804_105124.jpg

2024-08-04T10_49_31+02_00.JPEG

20240804_105119.jpg

Idem, ik denk ook kiwi(eventueel bes) om de reden hierboven vermeld, je ziet hem duidelijk krullen rond/klimmen in de 2de foto op de plant erlangs, als vergelijk wat voorbeelden van de takken van een kiwi hier.

image.thumb.jpeg.306cb307979003fd0873e14a2d41cd7a.jpeg

Edited by redzebra

Duizendknoop bloeit hier al. Na maaien kan die in een week tijd wel weer een meter hoog zijn. Lijkt me dus geen duizendknoop. Ga maar uit van kiwi. Wat bedoel je met zelf aangeplant? Bewust aangeplant of zand gedumpt of iets anders gezaakd en bang dat daar duizendknoop tussen zat.

4 uren geleden, MH95 zei:

Duizendknoop bloeit hier al. Na maaien kan die in een week tijd wel weer een meter hoog zijn. Lijkt me dus geen duizendknoop. Ga maar uit van kiwi. Wat bedoel je met zelf aangeplant? Bewust aangeplant of zand gedumpt of iets anders gezaakd en bang dat daar duizendknoop tussen zat.

Nee ze verschenen gewoon. Meerdere planten. Groeien niet enorm snel. Een meter ofzo sinds het voorjaar toen ze op kwamen.

Mogelijk uit de compost, anders van vogels.

Dank allen.