Kevins Moestuin Geplaatst: 6 augustus 2024 Geplaatst: 6 augustus 2024 (aangepast) Omdat het topic niet langer voor mij relevant is, kan goldfish hem overnemen voor het verkoop van zijn varianten. 14 augustus 2024 aangepast door Kevins Moestuin Niet meer relevant 4 Quote
Goldfish Geplaatst: 6 augustus 2024 Geplaatst: 6 augustus 2024 Dank voor je bericht. Ik kaap het onderwerp een beetje want ik heb 8 volwassen of bijna volwassen bomen en dat zijn mij er te veel geworden (wat moet ik over 3 jaar met 400 Pawpaws?) Foto's zal ik nog plaatsen maar het gaat om Rappahannock, Allegheny, KSU Atwood (allen als boom gesnoeid) en een hele oude Sunflower (brede struikvorm). Verder ook een zaailing van een jaar of 10 die in een metselkuip staat. Dus wie geinteresseerd is, houd er rekening mee dat Paw Paw zich slecht laat verplanten ivm een kwetsbare penwortel. Nu staat het grondwater bij mij altijd hoog (dus meer oppervlakkig wortelveld) dus ik geef je wel kans de boom in dit najaar met succes te verplaatsen. Dat is b.v. met die zaailing gelukt. De prijs komen wij wel uit. De bomen die ik zelf wil houden zijn Susquehanna, Shenandoah en Wabash. Ik bestuif de bomen deels met de hand, maar boven de 2.5 meter laat ik het aan de natuur over en ook boven die hoogte heb ik vruchten. 3 Quote
Martijn Geplaatst: 7 augustus 2024 Geplaatst: 7 augustus 2024 Goldfish waarom de keuze om de Susquehanna, Shenandoah en Wabash te houden en de andere te verkopen?. Op smaak, standplaats of de vorm van de boom?. Quote
MH95 Geplaatst: 7 augustus 2024 Geplaatst: 7 augustus 2024 3 a 4 jaar oud, zijn deze bomen al vertakt of is het nog 1 hoofdtak? Quote
Goldfish Geplaatst: 7 augustus 2024 Geplaatst: 7 augustus 2024 6 uren geleden, Martijn zei: Goldfish waarom de keuze om de Susquehanna, Shenandoah en Wabash te houden en de andere te verkopen?. Op smaak, standplaats of de vorm van de boom?. De standplaats en het feit dat dit trio één a twee jaar ouder is en veel groter dan de KSU Atwood, de Rappahannock en de Allegheny. Hoewel dat ook bomen al zijn van dik boven de 2 meter en ook al twee seizoenen bloei hebben laten zien. De zaailing gaat weg omdat het... een zaailing is en ik het liefst wil weten wat ik in huis heb. De vruchten van deze zaailing zijn niet beter dan dat van de gekende rassen. De Sunflower (die circa 20 jaar is, maar klein gehouden is omdat ie als moederplant voor enthout is gebruikt jarenlang) is een prima bestuiver voor de andere rassen, maar de smaak is wat minder (maar nog steeds bijzonder) dan de andere. 1 Quote
Kevins Moestuin Geplaatst: 8 augustus 2024 Auteur Geplaatst: 8 augustus 2024 (aangepast) . 14 augustus 2024 aangepast door Kevins Moestuin 1 Quote
Kevins Moestuin Geplaatst: 10 augustus 2024 Auteur Geplaatst: 10 augustus 2024 (aangepast) . 14 augustus 2024 aangepast door Kevins Moestuin 2 Quote
Martijn Geplaatst: 10 augustus 2024 Geplaatst: 10 augustus 2024 Kevin, waar heb je de boompjes gehaald? Quote
Kevins Moestuin Geplaatst: 10 augustus 2024 Auteur Geplaatst: 10 augustus 2024 @Martijn deze ga ik volgend weekend halen in België bij bessenenpawpaw 1 Quote
Goldfish Geplaatst: 21 augustus 2024 Geplaatst: 21 augustus 2024 Op 6-8-2024 om 22:28, Goldfish zei: Dank voor je bericht. Ik kaap het onderwerp een beetje want ik heb 8 volwassen of bijna volwassen bomen en dat zijn mij er te veel geworden (wat moet ik over 3 jaar met 400 Pawpaws?) Foto's zal ik nog plaatsen maar het gaat om Rappahannock, Allegheny, KSU Atwood (allen als boom gesnoeid) en een hele oude Sunflower (brede struikvorm). Verder ook een zaailing van een jaar of 10 die in een metselkuip staat. Dus wie geinteresseerd is, houd er rekening mee dat Paw Paw zich slecht laat verplanten ivm een kwetsbare penwortel. Nu staat het grondwater bij mij altijd hoog (dus meer oppervlakkig wortelveld) dus ik geef je wel kans de boom in dit najaar met succes te verplaatsen. Dat is b.v. met die zaailing gelukt. De prijs komen wij wel uit. De bomen die ik zelf wil houden zijn Susquehanna, Shenandoah en Wabash. Ik bestuif de bomen deels met de hand, maar boven de 2.5 meter laat ik het aan de natuur over en ook boven die hoogte heb ik vruchten. Inmiddels heb ik alleen nog maar een 10 jaar oude zaailing te koop in een metsel kuip en een minstens 20 jarige Sunflower in brede struikvorm. De Sunflower sukkelt wel de laatste paar weken (denk dat het tijd is voor forse terugsnoei). De Allegheny en Atwood zijn gereserveerd evenals de Rappa. Quote
Goldfish Geplaatst: 21 augustus 2024 Geplaatst: 21 augustus 2024 Op 7-8-2024 om 19:32, MH95 zei: 3 a 4 jaar oud, zijn deze bomen al vertakt of is het nog 1 hoofdtak? Sorry voor mijn veel te late reactie ivm vakantie. Inmiddels zijn de meeste bomen gereserveerd en heb ik alleen nog maar de Sunflower (>20 jaar) en een zaailing (>10 jaar). Maar om als nog antwoord te geven op de vraag: Ik heb de bomen respectievelijk 5 en 6 en 8 jaar geleden aangeplant en zijn als 2- jarige aangekocht. Ze zijn daarom vertakt en laten bloei zien. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.