Geplaatst: 16 augustus 20241 j Vanochtend bij het rondjehondje liep er een lekkere dikke, grote egel op de brug, aan de rand van de weg, die van plan was om over te steken. Aangezien het een drukke weg is, ging hij dat naar alle waarschijnlijkheid niet redden. Snel de hond aan de brug gebonden, en de egel in mijn t-shirt gewikkeld. Achter in de tuin, bij het egelhuisje en een paar pallets heb ik hem weer losgelaten. Hij verdween onmiddellijk onder de pallets, waar een lekker dik bladerdek ligt, wat we daar hebben neergelegd. Hij liet me nog net zijn hielen zien.😃 Hopelijk blijft hij hier wonen, maar het is nog geen tijd om al een woning te gaan zoeken. Ik heb wel gelijk maar even het egelhuisje van wat extra stro voorzien.
Geplaatst: 16 augustus 20241 j Dat scheelt misschien wel een platgereden egel inderdaad👍 Wel even je t-shirt nakijken op teken. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 16 augustus 20241 j Haha, en vlooien en mijten. Krab, krab, krab, krab, jeuk. Egels hebben eigenlijk best wel een beetje pech. Doordat ze hun haar in stekels hebben geëvolueerd, hebben ze ook nogal wat moeite om zich van parasieten te ontdoen. Als je eenmaal een zich krabbende egel hebt gehoord, is dat een goede manier om ze in het donker te ontdekken. Nog afgezien van gesnuif, gesmak en gepuf 😄 Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 16 augustus 20241 j Auteur Maak me gek! 🙃 Ik heb gelijk mijn shirt helemaal uitgeschud buiten en goed bekeken, voordat ik het in de wasmand mikte. Dank voor de tip, ik had er dus echt niet bij stilgestaan.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.