Eva Geplaatst: 1 februari 2011 Geplaatst: 1 februari 2011 Iedereen verandert elk jaar wel wat aan zijn/haar zaden/planten lijstje.sommigen van ons zullen al bijna alle zaden binnen hebben..toch blijft er altijd wat te wensen over.een groente soort die je nergens kunt vinden of gewoon iets wat je dit jaar wel zou willen uitproberen. zoals in mijn seizoen wel te zien is heb ik best veel verschillende soorten. ik schaam me er bijna voor dat ik nog steeds iets te wensen heb mijn wenslijstje Sugarsnapsverschillende soorten basillicumreuze plant-uirode bos uitjesLandzeegras of Zeekers (Okahijiki )Wilde Peen (Anthonina F1 Daucus carota)paars/wit C Thijm Orange Scented (Thymus fragrantissimus vulgarus) Bloedzuring (Red Veined Rumex sanguineus) Echte tabak (Nicotiana rustica )Euphorbia lathyris TEGEN WOELMUIZEN Katoen of Kapok (Gossypium herbaceum) Zeekool Blauwe Papaver (Meconopsis betonicfolia Blue Himalayan Poppy) wat is Jullie wenslijstje? Quote
aardbeijim Geplaatst: 1 februari 2011 Geplaatst: 1 februari 2011 Als je die ui bedoelt die 7 kg wordt weet ik wel op welke site je aan dat zaad kan komen. Quote Wat is onkruid?Iets wat je niet moet zaaien maar toch uitkomt.
Frank Houweling Geplaatst: 1 februari 2011 Geplaatst: 1 februari 2011 - Nieuwe Vijgenrassen (deze heb ik al) - Nieuwe Kruisbesrassen (deze heb ik al) Kruisbes-rassen krijg ik er volgende week waarschijnlijk een stuk of 10 bij. Verder ben ik nog op zoek naar oude streekrassen met een leuk verhaal er achter. Quote Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube
Jorieke123 Geplaatst: 1 februari 2011 Geplaatst: 1 februari 2011 Ik wil juist een beetje terug naar een paar succes soorten/rassen. Dus niet de 20 tomatensoorten die ik vorig jaar heb gezaaid, maar gewoon een stuk of 3 soorten. voor saus, om te snoepen, en om te drogen. Je kunt helemaal los gaan op verschillende soorten, maar het vergt een hele administratie om bij te houden welke tomaat waar staat, en welke speciale verzorging (bijv. niet dieven) hij nodig heeft. Ik doe ook eigenlijk niet aan verlanglijstjes Vooral op zaden gebied bestel ik de soorten die ik wil hebben (heb vorige week nog weer een aantal soorten besteld om mijn vaste-groenten tuintje aan te vullen).. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
hansm Geplaatst: 1 februari 2011 Geplaatst: 1 februari 2011 Ik snap uitgebreide wenslijsten wel, ik wil ook van alles proberen wat ik niet ken, alleen dan weet je echt of die groente/fruit/kruid wel wat voor je is.Toch probeer ik wenslijst beetje kort te houden, omdat ik anders weer vergeet en koop regelmatig de dingen die me leuk lijken.mij gaat het niet om goedkoop kweken/produktie maar dat ik het leuk vindt en hobbies kosten nu eenmaal geld dat moet kunnen.Zolang smaak/eigenschappen verschilt vindt ik ook leuk om meerdere rassen van 1 soort te hebben/proberen en uiteindelijk zal je dan vanzelf voorkeuren ontwikkelen en dat dat ""blijvende"" groente/kruiden in de moestuin worden. Quote Players only love you when they're playing.
Eva Geplaatst: 1 februari 2011 Auteur Geplaatst: 1 februari 2011 het is voor mij ook een deel van de 'fun' om zaden te verzamelen, telen en uit te proberen....ik heb bijvoorbeeld geen idee of de wilde peen en de zeekool lekker zijn...maar het is wel erg leuk om ze te proberen!de standaard soorten heb ik voor de productie, deze zijn voor het uitproberen...als ze niet bevallen komen ze het volgend seizoen niet weer op de tuin en heb ik vast weer een nieuw lijstje uiteindelijk wil ik wel naar een standaard lijst van alles wat lekker is en het goed doet op mijn tuin.... op mijn lijstje staan ook sugarsnaps. die komen er zeker, die zijn ook voor de productie. maar of de katoen of tabak er dit jaar komen...dat weet ik nog niet. misschien als ik er toevallig tegen aan loop.... Quote
hansm Geplaatst: 1 februari 2011 Geplaatst: 1 februari 2011 Ja nuja ik geloof dat ik liever zeekool probeer dan bv bloemkool omdat zeekool gewoon veel leuker is omdat ik die nog nooit gegeten heb,bloemkool ken ik wel Denk ook dat standaardlijst ooit komt, maar heb pas 1 seizoen achter de rug dus dat zal wel even duren voor die af is.Die vaste brocolie is wens van de week Quote Players only love you when they're playing.
Eva Geplaatst: 1 februari 2011 Auteur Geplaatst: 1 februari 2011 (aangepast) - Nieuwe Vijgenrassen (deze heb ik al) - Nieuwe Kruisbesrassen (deze heb ik al) Kruisbes-rassen krijg ik er volgende week waarschijnlijk een stuk of 10 bij. Verder ben ik nog op zoek naar oude streekrassen met een leuk verhaal er achter. houd ons op de hoogte over de vijgen! ik ben zeer geinteresseerd.Brogiotto Nero is wel een leuke ik krijg een aantal stekken van verschillende rassen, een daarvan moet vijgen van peerformaat geven! ik ben erg benieuwd.... van de kruisbessen vind ik de tax interessant...ik heb nog geen rode kruisbes maar wil er wel graag een! Als je die ui bedoelt die 7 kg wordt weet ik wel op welke site je aan dat zaad kan komen.ik weet ook wel een paar plekjes waar je dat zaad kunt krijgen maar mag eventjes geen zaden meer kopen 1 februari 2011 aangepast door Gast Quote
Eva Geplaatst: 1 februari 2011 Auteur Geplaatst: 1 februari 2011 Ja nuja ik geloof dat ik liever zeekool probeer dan bv bloemkool omdat zeekool gewoon veel leuker is omdat ik die nog nooit gegeten heb,bloemkool ken ik wel Denk ook dat standaardlijst ooit komt, maar heb pas 1 seizoen achter de rug dus dat zal wel even duren voor die af is.Die vaste brocolie is wens van de week de nine star of iets dergelijks toch? Quote
Jorg Geplaatst: 1 februari 2011 Geplaatst: 1 februari 2011 Naar aanleiding van het verhaal van Jorieke is voorlopig de nine star het enigste waar ik straks in beervelde / bij de nieuwe tuin naar op zoek ga. Quote
Ellen Geplaatst: 1 februari 2011 Geplaatst: 1 februari 2011 Ik zou wel een aantal vaste groenten willen hebben, helemaal degene die je ook in de winter nog kunt oogsten.Gelukkig is er een topic over bezig, alles wordt genoteerd! Quote Ellenhttp://volkstuin-ellen.blogspot.com/
hansm Geplaatst: 1 februari 2011 Geplaatst: 1 februari 2011 Ik zou wel een aantal vaste groenten willen hebben, helemaal degene die je ook in de winter nog kunt oogsten.Gelukkig is er een topic over bezig, alles wordt genoteerd! Ja die vindt ik ook erg leuk, het lijstje ervan moeten we eigenlijk even beter uitwerken. Quote Players only love you when they're playing.
Jorieke123 Geplaatst: 1 februari 2011 Geplaatst: 1 februari 2011 Ben ik mee bezig! Even geduld nog Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Dennis29 Geplaatst: 1 februari 2011 Geplaatst: 1 februari 2011 @eva Ik heb nog wel een zakje katoenplant zaden voor je. Ik heb ze zelf gezaaid en op een warm plekje(30 graden) Na twee dagen kwamen ze al op! Quote
Koert Geplaatst: 1 februari 2011 Geplaatst: 1 februari 2011 http://www.fruitbomen.net/kiwi/kenss-red/ Quote Even a broken clock is right twice a day
Jorieke123 Geplaatst: 2 februari 2011 Geplaatst: 2 februari 2011 potverdrie, heb ik toch ineens een wenstlijstje Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Eva Geplaatst: 2 februari 2011 Auteur Geplaatst: 2 februari 2011 potverdrie, heb ik toch ineens een wenstlijstje Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.