Jump to content

Recommended Posts

Posted

Die gaan in een keer slap hangen, gisteren veel geregent,maar ze worden bij mij niet zo nat,omdat ze onder een klein afdakje staan. Dus nu vanmiddag weer wat water gegeven,en warempel ze kwamen iets omhoog,iets hoor! Maar in welk boek ik ook kijk,of er staat geen water,of indien nodig,mijn vraag is dus,moeten ze wel degelijk water krijgen met deze temperaturen?

Posted

Klopt het dat de aardappels in een ton of zak staan? In dat geval moeten ze zeker af en toe wat water (en voeding) hebben. Dat is namelijk het grote nadeel van telen in potten en bakken, de plant wordt in zijn wortelen beperkt en/of de potgrond droogt snel uit door de zon. Zo moet ik in de zomer mijn tomaten in pot meerdere keren per dag water geven.

Posted

Ja, ze hebben water nodig Jeanne!

In het begin niet zoveel maar nu de plant knollen aan het maken is heeft hij wel wat te drinken nodig.

En het is ook nog best warm dus dan verdampt er ook nog aardig wat.

Geef ze anders even een flinke hoeveelheid, te veel loopt toch weer weg via de gaten

Posted

Nou vandaag 2 x water gegeven, en inderdaad het droogt wel snel uit,maar ik wil het toch ook niet TE doen. Maar het zijn maar 3 takken zeg maar, en om 21.30 uur worden ze weer bijna normaal. Dus misschien toch gewoon de warmte?