Rookie Posted September 8, 2024 Share Posted September 8, 2024 Deze vraag is iets met klok en klepel. Ik meen gelezen te hebben dat je bladeren kunt gaan verwijderen bij paprikaplanten, waar veel groene vruchten in zitten. Het zou ook nog kunnen, dat ik dat vorig jaar zelfs gedaan heb, maar daar kan ik niets over terug vinden. Het idee is, dat ze dan meer zon of licht krijgen en beter zouden kleuren. Nu zitten er best veel vruchten in mijn planten, maar er zit ook veel blad in. De meeste paprika's zijn nog groen, is het een goed idee om ze een zetje te geven? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mai Pensato Posted September 8, 2024 Share Posted September 8, 2024 Ja dat is zeker een goed idee. Ik doe het zelf ook vanaf eind aug alle topjes er uit halen, want wat dan bloeit wordt toch niet meer rijp. En alle oude bladeren onder in de planten verwijderen. En vanaf nu haal ik geleidelijk wat meer bladeren weg. De groene vruchten die volgroeid zijn hebben toch niet meer zoveel assimilaten (bouwstoffen) nodig. Op deze manier wordt de afrijping gestimuleerd. 2 Quote gefascineerd door alles wat groeit en bloeit 3.000 m2 tuinplezier - siertuin - kasje - groenten - fruit moderne kweektechnieken - hydroponics https://www.instagram.com/maipensatogardening/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mai Pensato Posted September 8, 2024 Share Posted September 8, 2024 @henkg dat doe ik dus ook bij de pepers en zeker de traag rijpende zoals Carolina Reaper. Ik zag je vraag in het CR topic. binnenkort plaats ik nog wel wat fotos vsn mijn gesnoeide paprikas en pepers 1 Quote gefascineerd door alles wat groeit en bloeit 3.000 m2 tuinplezier - siertuin - kasje - groenten - fruit moderne kweektechnieken - hydroponics https://www.instagram.com/maipensatogardening/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rookie Posted September 8, 2024 Author Share Posted September 8, 2024 (edited) Fijn, dankjewel! Dan ga ik dat doen binnenkort. Ik wacht nog even op je foto's, zodat ik een voorbeeld heb. Edited September 8, 2024 by Rookie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gitta Posted September 9, 2024 Share Posted September 9, 2024 Ooh, dat ga ik ook doen. De paprika's beginnen nu eindelijk wat te kleuren. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rookie Posted September 9, 2024 Author Share Posted September 9, 2024 (edited) Ik meen me dat nog te herinneren van de Palermo paprika's. Maar dat geheugen van mij... als mijn hoofd niet vastzat zou ik dat ook vergeten. Edited September 9, 2024 by Rookie 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gitta Posted September 9, 2024 Share Posted September 9, 2024 Dat zou best kunnen @Rookie. Dan moet ik het even terug lezen. Ik heb de stappen nog. Wil ze uit gaan schrijven voor komend jaar. Maar heb dus al een paar weken niet gekeken en dus dat gemist hebben. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rookie Posted September 10, 2024 Author Share Posted September 10, 2024 Ik merk, dat ik mijn administratie eens moet gaan organiseren. Mooi klusje voor van de winter. Ik zou dat ook nog ergens moeten hebben. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gitta Posted September 10, 2024 Share Posted September 10, 2024 Ja, hier ook iets voor de wintermaanden. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts