Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Kolen zijn weggevreten


bellemie

Aanbevolen berichten

Hoe kan het dat mijn koolplantjes na 2 dagen geplant te zijn al bijna helemaal weggewreten zijn? Ze staan onder insectengaas

Ik dacht eerst aan die vervelende emelten, maar aangezien ze eerst schade('gaten) aan het blad vertonen,en daarna verder worden opgewreten kan dit toch niet?

Rupsen van koolwitjes lijken mij na 2 dagen toch ook niet mogelijk.Die worden toch als eitjes gelegd en ontwikkelen zich dan tot rupsen?

Ik heb al gegoogeld,maar het blijft een raadsel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat je insectengaas gebruikt moet het gevaar dus van onderen komen waarbij slakken en emelten de grote kanshebbers zijn.

Met slakkekorrels kan je al een van de twee op een makkelijke manier uitschakelen.

met vriendelijke groet, Rubo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of bosduiven? Vorig jaar een lading kooltjes aan verloren. Er zaten er ineens heel erg veel in de omgeving... en lekker dat het was (!)

 

Claudia69: hebben die beestjes ook wat.... maar het gaat nu prima, door er cd'tje boven te hangen.

genieten

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Hier net hetzelfde verleden jaar mooie kolen in mijn zelfgemaakte kasten. Speciaal gemaakt om de koolvlieg buiten te houden.

Maar anno 2012 worden al mijn kolen 1 voor 1 weg opgegeten door slakken. Al biervallen gezet met groot succes maar toch telkes alle plantjes opgevreten door slakken.

Een maandje wachten op beter weer en dan brocolie in mijn bakken zetten en hopen dat de slakken al hun buikje vol hebben.

Ist vandage ni tis vo morge

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...