bellemie Posted May 24, 2012 Share Posted May 24, 2012 Hoe kan het dat mijn koolplantjes na 2 dagen geplant te zijn al bijna helemaal weggewreten zijn? Ze staan onder insectengaasIk dacht eerst aan die vervelende emelten, maar aangezien ze eerst schade('gaten) aan het blad vertonen,en daarna verder worden opgewreten kan dit toch niet?Rupsen van koolwitjes lijken mij na 2 dagen toch ook niet mogelijk.Die worden toch als eitjes gelegd en ontwikkelen zich dan tot rupsen?Ik heb al gegoogeld,maar het blijft een raadsel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pet Posted May 24, 2012 Share Posted May 24, 2012 Slakken? Als de plantjes nog niet zo groot zijn, kunnen slakken ook nog wel wat schade aanrichten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted May 24, 2012 Share Posted May 24, 2012 Slakken zijn gek op jonge kool inderdaad..even zoeken onder stenen in de buurt? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted May 24, 2012 Share Posted May 24, 2012 k heb een testje "rode kool beschermen tegen alle rode kool vreters behalve ik zelf" gedaan: koolkraag met een bloempot zonder bodem, werkt het beste: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rubo Posted May 24, 2012 Share Posted May 24, 2012 Omdat je insectengaas gebruikt moet het gevaar dus van onderen komen waarbij slakken en emelten de grote kanshebbers zijn. Met slakkekorrels kan je al een van de twee op een makkelijke manier uitschakelen. Quote met vriendelijke groet, Rubo Link to comment Share on other sites More sharing options...
prettig gestoord Posted May 25, 2012 Share Posted May 25, 2012 Hier hetzelfde probleem op de moestuin, slakkenkorrels mochten niet baten Quote Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig! Link to comment Share on other sites More sharing options...
bellemie Posted May 25, 2012 Author Share Posted May 25, 2012 Ja,maar het rare is dat ik dus geen slijmsporen zie.En sla en alle andere slakkenfavorietjes blijven onaangeroerd.Bizar hoor. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rantje Posted May 25, 2012 Share Posted May 25, 2012 Ga eens kijken als het donker is met een zaklamp...of zet een biervalletje neer. Niet altijd zie je sporen...Jong blad van kooltjes vinden ze gewoon erg lekker Quote http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
jeanne-heijmans Posted May 25, 2012 Share Posted May 25, 2012 Dat is ook de reden,dat ik geen kolen meer zet, vorig jaar zoveel last gehad van de koolwitjes en alle last daarna,moet voor mij in ieder geval wel leuk blijven. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
arca Posted May 26, 2012 Share Posted May 26, 2012 Met dat kool dat is wat, vlaamse gaaien? Quote genieten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Claudia69 Posted May 26, 2012 Share Posted May 26, 2012 Of bosduiven? Vorig jaar een lading kooltjes aan verloren. Er zaten er ineens heel erg veel in de omgeving... en lekker dat het was (!) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
arca Posted May 29, 2012 Share Posted May 29, 2012 Of bosduiven? Vorig jaar een lading kooltjes aan verloren. Er zaten er ineens heel erg veel in de omgeving... en lekker dat het was (!) Claudia69: hebben die beestjes ook wat.... maar het gaat nu prima, door er cd'tje boven te hangen. Quote genieten Link to comment Share on other sites More sharing options...
greetje Posted May 29, 2012 Share Posted May 29, 2012 wat stond er op die cd?alle duiven op de dam? of een vlaamse tophit? Quote kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!http://guppedup.blogspot.nl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
arca Posted May 29, 2012 Share Posted May 29, 2012 Schitterend! De buurman was ook al benieuwd Verboden voor slakken Quote genieten Link to comment Share on other sites More sharing options...
groenteboerin1978 Posted June 9, 2012 Share Posted June 9, 2012 k heb een testje "rode kool beschermen tegen alle rode kool vreters behalve ik zelf" gedaan: koolkraag met een bloempot zonder bodem, werkt het beste: Hoi Werkt dit ook voor de bloemkoolGroetjes Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lorre Posted June 9, 2012 Share Posted June 9, 2012 Hier net hetzelfde verleden jaar mooie kolen in mijn zelfgemaakte kasten. Speciaal gemaakt om de koolvlieg buiten te houden.Maar anno 2012 worden al mijn kolen 1 voor 1 weg opgegeten door slakken. Al biervallen gezet met groot succes maar toch telkes alle plantjes opgevreten door slakken.Een maandje wachten op beter weer en dan brocolie in mijn bakken zetten en hopen dat de slakken al hun buikje vol hebben. Quote Ist vandage ni tis vo morge Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts