Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Luis op rode bessenstruik


arca

Aanbevolen berichten

Deze tip is ook al vaker (ook recent) genoemd... In ieder geval leuk dat je hem wilt delen.

 

Mijn zwarte bes (achter het huis) is ook opeens helemaal in de luis geschoten... had nog knoflook op water staan... daarmee gesproeid (moet je niét tégen de wind in doen... ) en het is nu al een stuk minder met de luizen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Knoflook aan de voet gepland en dat werkt hier erg goed. Maar dat is dan voor volgend jaar.

 

Dat weerhield overigens niet de wantsen die de heleboel leegzuigen. Zucht... Dan toch maar aan de groene zeepoplossing en nu afwachten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

wantsen? ik ken die beestjes wel..had er bij nutsdieren erover met erny.......

op internet heb ik namelijk nooit iets kunnen vinden wat voor nut en/of wat voor schade die wantsen doenT

houden die dan net als mieren het luizenvolk in stand voor eigen voedselvoorziening?

kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!

http://guppedup.blogspot.nl/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja nou, ik zag em dus zitten van de week, vrij groot en groen met bruin schild. Ik heb er geen luis in zitten verder.

Hij zat bij de bessen zelf en vooral de uiteinden van de trosjes zijn steeds aangevreten. Het is alleen heel moeilijk info te krijgen over nut of kwaad van deze beestjes.

Ik vond zowaar iets op de blog van de Tuinkabouter, geen grap, best een goede site. http://www.freewebs.com/belevenissen-van-een-tuinkabouter/rodeenwittebessen.htm

 

Ben nu benieuwd of die groenezeepoplossing ook werkt. Gisteren al gedaan (mss niet geconcentreerd genoeg?) maar vandaag was ie vrolijk weer van de partij...

 

Dit is het enige wat ik weet en heb gelezen dus ja...

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik vond net het volgende op google:

IVN Pagina - WANTSEN

www.ivn.nl/detail_page.phtml?&...wantsen

een heel verhaal over de wants en de diverse soorten, een te lang verhaal om hier neer te zetten.

dus wie wil weten......

heb er wel deze zin uitgehaald:

Maar daarentegen kunnen ze ook van groot nut zijn want zowel Schild- als Roofwantsen eten andere lastige dieren, zoals kevers en bladluizen. Bedwantsen ...( ja die bestaan ook! en dan hebben we het niet over een aaardbeienbed! )

@dutchess je hebt gelijk!!!! ze zuigen idd!

kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!

http://guppedup.blogspot.nl/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...